Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Moderátoři: asistent strany, Vedouci organu, Odbor - personalni

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 571
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 465 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 18 čer 2019, 16:33

Zdravím,

chtěl bych touto cestou vznést dotaz na zastupitele za Piráty, zda byl vedením města projednán návrh prázdninových opatření v městské dopravě a zda (spíše proč nikoliv) byl předložen také jednotlivým místním sdružením např. prostřednictvím KET doprava.

Konkrétně Praha 9 je městskou částí, která je v nemalém procentu svého území závislá na autobusové dopravě. V té jsou omezení mnohem rozsáhlejší než v minulých letech, a právě na Praze 9 (zejména Prosek a Střížkov) jsou velice výrazná. Přesto nevím o tom, že by se nás kdokoliv ptal na stanovisko.

Plně si uvědomuji situaci s nedostatkem řidičů, neboť se veřejné dopravě věnuji dlouhodobě. Současně ale právě na Praze 9 došlo již v minulosti k výrazným omezením autobusových linek, což v kombinaci s takto radikálním omezením po dobu dvou měsíců je na hranici únosnosti. Jde zejména o následující změny:
1) Linka 185 nebude v provozu v úseku Palmovka - Letňany (tzn. nebude v provozu na území Prahy 9) a současně linka 140 bude mít interval 8 min. Tím dochází k prodloužení intervalu v úseku Palmovka - Prosek z cca 3-4 min na 10 min, tj. více než na dvojnásobek. OFFTOPICV minulosti už došlo ke zkrácení linky na Letňany kromě špiček pracovních dnů, takže např. o víkendu je v této klíčové trase interval 15-20 min.
2) Bez náhrady bude zrušena linka 182, tzn. že ze Střížkova do klíčového uzlu se železnicí Nádraží Libeň bude jezdit pouze linka 177 a ob jeden její spoj pojede linka 183, s ohledem na nespolehlivost linky 177 je to ve špičkách dost nepříjemné. OFFTOPICZde byla v minulosti zrušena už linka 136 a částečně nahrazena linkou 152, která ale nejede na Nádraží Libeň, nýbrž na Českomoravskou, kde ale poptávka zdaleka není tak významná a nejedná se o přestupní uzel.

Prosím o vyjádření někoho ze zastupitelů k této věci a současně kolegů z ostatních městských částí, zda mají podobný problém.

Souhrn prázdninového provozu naleznete zde:
https://pid.cz/prazdninovy-provoz-pid-2019/

Uživatelský avatar
Jiri.Hoskovec
Mediální odbor
Příspěvky: 194
Registrován: 15 bře 2017, 13:45
Profese: Forenzní specialista
Dal poděkování: 226 poděkování
Dostal poděkování: 455 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Jiri.Hoskovec » 18 čer 2019, 17:28

Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Zástupce vedoucího a hospodář mediálního odboru, zastupitel MČ Praha 6, [email protected]

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 571
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 465 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 18 čer 2019, 17:36

Jiri.Hoskovec píše:
18 čer 2019, 17:28
Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
A toto neschvaluje ani rada?

Rozhodně se tam dá něco vykouzlit, případně pokud je DPP v takovém průseru (jakože fakt je), tak ať se nějakých linek vzdá a můžou se přesoutěžit. Když není schopen celoročně odjezdit ani už tak osekanou 185, já jsem pro, aby se vysoutěžila. A kdyby ji náhodou vyhrál tentýž dopravce, který jezdí 302, třeba by se podařilo ušetřit nějakého řidiče na efektivnějších výkonech. Nebo ji můžeme dát soutěžit rovnou společně s 302, tu dostal nedávno napřímo nový dopravce když původní odstoupil, a smlouva mu brzy skončí.

Takže kdo je pro soutěžit 185 a 302 jako jeden celek?

OFFTOPICA i kdyby se nepodařilo prosadit navýšení, vždycky můžeš opatření trochu upravit při zachování objemu. Ale to bychom ho museli dostat včas.

Uživatelský avatar
Ladislav.Kos
Člen KS Praha
Příspěvky: 75
Registrován: 07 zář 2017, 08:47
Profese: SEO konzultant
Bydliště: Praha 11
Dal poděkování: 250 poděkování
Dostal poděkování: 144 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Ladislav.Kos » 18 čer 2019, 22:45

Není to politické téma, které by měli řešit politici a ROPID by s tím za politiky běhat neměl. Takže pokud se o to někdo cíleně nezajímá, nedozví se to včas.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 571
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 465 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 19 čer 2019, 07:54

Ladislav.Kos píše:
18 čer 2019, 22:45
Není to politické téma, které by měli řešit politici a ROPID by s tím za politiky běhat neměl. Takže pokud se o to někdo cíleně nezajímá, nedozví se to včas.
To si rozhodně nemyslím. Praha je objednatelem městské dopravy, tzn. že ji financuje, a proto, zejména když je opatření tak masivní, mělo by ho město v nějaké podobě verifikovat, přinejmenším v rámci komisí, a mělo by být projednáno s městskými částmi, kterých se změny reálně dotknou. Možná ti to nepřijde, protože žádnou takto omezenou linkou nejezdíš, ale na Proseku a Střížkově je to omezení dost masivní a lidé to samozřejmě pocítí. Říct, že o tom mají rozhodovat jen odborníci, tedy ROPID, je podle mého názoru alibismus, a pokud politické vedení nemá vlastní odborníky, které dokážou odbornou organizaci kontrolovat, mělo by si je sehnat... A jedná se o opatření na dva měsíce.

A ještě mi poraď, jak se to mám dozvědět a cíleně po tom jít, když v KET se takové věci neobjeví a ROPID projednávané návrhy nezveřejňuje? Opravdu nemám na ROPIDu kontakty, které by mi tohle poslaly, a dvojnásob ne, když jde o oblast, která se mě týká.

Takže prosím ještě jednou o odpověď na otázku: Schvalovalo se to v rámci Prahy? A pokud ano, proč jsme se o tom nedozvěděli?

Současně bych rád cestou MS Praha 9 požádal o přesoutěžení linky 185. Vzhledem k tomu, že podle uvedených informací DPP nemá kapacity na plnohodnotné zajištění všech svých linek, ubrání jedné linky by mu mohlo výrazně pomoci. Zejména by tím pak bylo zajištěno, že se podobné změny v budoucnu nedotknou pro část Prahy 9 klíčové relace Prosek - Palmovka: viewtopic.php?f=1012&t=47643

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 140
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 372 poděkování
Dostal poděkování: 181 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Michal.Stepan » 15 črc 2019, 13:31

Jiri.Hoskovec píše:
18 čer 2019, 17:28
Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Možná byla s materiálem seznámena dopravní komise na Praze 9, ale na jiných MČ ne. Deficit řidičů zvýšila výměna pražců na metru v pracovních dnech, kdyby byly výluky jen o víkendech, byla by potřeba řidičů na náhradní dopravu výrazně menší.

Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 571
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 465 poděkování
Dostal poděkování: 361 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Ondrej.Kalis » 15 črc 2019, 14:06

Michal.Stepan píše:
15 črc 2019, 13:31
Jiri.Hoskovec píše:
18 čer 2019, 17:28
Návrh prázdninového provozu AFAIK neprochází zastupitelstvem. Na Mč byly s materiálem seznámeny dopravní komise, ale ani tam není na úrovni zastupitelstva o čem hlasovat. Je to otázka vymáhání nasmlouvaného a zaplaceného objemu dopravy od DPP.
Možná byla s materiálem seznámena dopravní komise na Praze 9, ale na jiných MČ ne. Deficit řidičů zvýšila výměna pražců na metru v pracovních dnech, kdyby byly výluky jen o víkendech, byla by potřeba řidičů na náhradní dopravu výrazně menší.
Bohužel, tak to je a asi i bude každý rok, některé výluky metra za víkend stihnout nejdou. Aby to nevyznělo úplně blbě, já samozřejmě situaci s nedostatkem řidičů naprosto chápu, docela taky obdivuji lidi, kteří po své práci chodí ještě večer nebo o víkendech řídit autobus, aby ten problém zmírnili, přiznám se, že na to bych asi neměl energii.

Nicméně druhá věc je, že by to podle pokud možno mě nemělo dopadat na běžné cestující. A že je to problém, který město (nebo stát?) musí řešit, protože pokud budeme stav akceptovat a škrtat to, co až tak strašně nebolí, postupně se dostaneme ke škrtání spojů, které už bude bolet, kvalitě dopravy to nepřidá. A přitom víme, že intenzity v Praze a okolí rychle rostou a je třeba veřejnou dopravu posilovat. Omezování by mělo být pro zodpovědné vedení města prakticky tabu.

Zarážející na aktuálním stavu pro mě zejména je, že město vychází silnými omezeními - které často zřejmě nebyly řádně projednány s městskými částmi, natož s místními sdruženími koaličních stran - vstříc dopravci, který dostal veškeré výkony zadané napřímo. Pokud není schopen své výkony odjezdit, mělo by prvním krokem být to, že se nějakých linek vzdá a tyto linky budou vysoutěženy - a to za jakoukoliv cenu, kterou dopravci nabídnou. OFFTOPICJasně, ta cena může být poměrně vysoká vzhledem k nedostatku řidičů, ale za vyšší ceny se nějací řidiči většinou najdou. Teprve když se do otevřeného výběrového řízení skutečně nikdo nepřihlásí, můžeme mluvit o tom, že to bez omezování nejde.

Mimochodem, jak chce město, které nezafinancuje ani posílení autobusové nebo tramvajové dopravy uvažovat o tom, že postaví nové metro a nové tramvajové tratě, což je nákladově úplně jinde? Jak na stavební náklady, tak z hlediska nákladů provozních...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Michal.Stepan

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 140
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 372 poděkování
Dostal poděkování: 181 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Prázdninový provoz - Praha 9 a další městské části

Příspěvek od Michal.Stepan » 27 črc 2019, 12:08

Některé opravy metra za víkend stihnout nejdou, ale výměna pražců mezi takové opravy nepatří. Ta se dá dokonce stihnout i v nočních výlukách, ale to není moc efektivní, víkendová výluka dává větší smysl.

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 1 host