Odkazy na články a videa o Dopravě

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Ivan Sirko
Příspěvky: 2653
Registrován: 04 úno 2011, 15:23
Profese: cestovatel
Bydliště: Praha - 4
Dal poděkování: 9884 poděkování
Dostal poděkování: 2453 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Ivan Sirko » 29 led 2013, 15:57

Váženi přátele, aby snadněji shromažďovat informace k téma, zakládám toto vlákno.
Doufám že budeme respektovat nepsána pravidla a ve vlákně nebudeme diskutovat. Pro diskuze stačí založit další vlákno.

Tak začínáme:

Incredible way of future transportation-Straddling Bus(3D bus)
Neuvěřitelný způsob budoucí dopravy - tažný Bus (3D bus)

https://www.facebook.com/photo.php?v=49 ... =2&theater
"Moje představa demokrace je taková, že v ní nejslabší dostávají příležitost jako nejsilnější... Žádná země na světe momentálně neumí nic jiného, než projevit o své slabé blahosklonnou starost... Západní demokracie ve své dnešní podobě je jen zředěný faśismus... skutečnou demokracii nemůže dělat dvacet pánů usazených v centrále. Musí se vytvářet zdola, lidmi v každé vesnici."
- Gándhí

Petr.Bajgar
Příznivec Pirátů – Pardubický kraj
Příspěvky: 7450
Registrován: 22 čer 2009, 21:57
Profese: ,
Bydliště: Chrudim, K Ploché dráze 494
Dal poděkování: 6865 poděkování
Dostal poděkování: 3394 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Petr.Bajgar » 05 dub 2013, 17:16

Zkušenosti z Talinu nám nabízejí důležité argumenty
https://www.novinky.cz/ekonomika/298134- ... hvali.html
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Bajgar za příspěvek:
Ivan Sirko


Uživatelský avatar
David.Witosz
Garant programového bodu
Příspěvky: 149
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 144 poděkování
Dostal poděkování: 254 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od David.Witosz » 03 kvě 2017, 08:21

Dovolím si oživit tuto sekci a začnu článkem který jasně ukazuje jak se nemá (nebo účelově má) dělat novinařina.

Prosím všimněte si titulku "České dráhy se vyhnuly fiasku. Zákon je změněn, smí se ucházet o ‚rychlíky‘"

Zdroj: https://byznys.lidovky.cz/ceske-drahy-se ... prava_pave

A teď se zamysleme co si z toho neinformovaný čtenář odneseny když si přečte "jen" titulek. Logika snad velí že fiasku se vyhnuli zákonodárci kteří (překvapivě opět) napsali špatně zákon.
Nejsem zastánce ČD a oprávněnou kritiku kvituji, ale špinění tohoto podniku je již národním sportem a často, dle mého názoru, je to špinění neoprávněné.

Pirátům ZDAR !!!

David
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.

Uživatelský avatar
David.Witosz
Garant programového bodu
Příspěvky: 149
Registrován: 06 dub 2017, 07:54
Profese: inženýrský geodet
Bydliště: Ostrava
Dal poděkování: 144 poděkování
Dostal poděkování: 254 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od David.Witosz » 11 kvě 2017, 09:40

„Musíme přesně proměřit a znát, jak tato struktura probíhá, jak je pevná nebo porušená, abychom věděli, co stavbaře čeká,“ dodává geolog, který oceňuje, že odborníci byli osloveni včas, aby řekli svůj názor.

https://usti.idnes.cz/vysokorychlostni-t ... pravy_vac2

PS Jen uvedu že pirátská skupina pro Dopravu má geologický průzkum (včasný, relevantní, neošizený) jako jeden z podstatných bodů koncepce "K30".
Hledejme vzdělání, právě proto, že cit je slepý, musíme mu svítit rozumem. Vzdělání hledejme praktické, ale také všeobecné a filosofické. Dnes zejména je také třeba vzdělání historického, politického. Mravnost dnes znamená do veliké míry mravnost politickou. Nedělejme rozdílu mezi politikou a mravností.

Uživatelský avatar
Milos.Zmeskal
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 709
Registrován: 11 črc 2012, 21:31
Profese: Koordinátor
Bydliště: Olomouc (Moravská Třebová)
Dal poděkování: 537 poděkování
Dostal poděkování: 562 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Milos.Zmeskal » 14 kvě 2017, 15:07

Oukej, takže protože se řeší povinný GPS v autě a podobný kraviny, tak tady něco odemě, co zatím nikde nevyšlo.


OFFTOPICStát a obce posilují řady pirátů

Zatímco soukromí podnikatelé provozují vlastní byznys dnem i nocí ze svých peněz, obce a jejich policie provozují svůj byznys z peněz nás všech. A jaký! Vzhledem k tomu, že jim peníze, které jim ze státní kasy přistanou, zřejmě nestačí, rozhodly se vylepšit si své rozpočty přímo z kapes řidičů. A rozhodně se nejedná o drobné příjmy. Například v Hlinsku mají od 5. září 2016 do konce roku 2016 zaznamenáno přes 8800 potrestaných „přestupků“ a už stihly vybrat přes 5 milionů Kč jen na základě „Výzvy provozovateli vozidla k zaplacení určené částky“. V boji proti těmto praktikám úřadů se v Olomouci staví člen Pirátů Miloš Zmeškal.

Základní premisou jeho přístupu je boj proti bezduchému, ryze ziskuchtivému přístupu úřadů. „Města si z měření rychlosti udělala byznys. Úřady se vůbec nezajímají, kdo skutečně řídil, a proto ani nemohou udělit žádné body. Je tím naprosto deklasován bodový systém. Na frak dostává i presumpce neviny, provozovatel nemůže nijak zařídit, aby řidič vozidla nepáchal přestupky, přesto mu to zákon ukládá. Správní orgán se často ani nezajímá, zda se přestupek skutečně stal, naopak se snaží údajný přestupek co nejvíce potrestat. Nezajímají ho skutečnosti, natož materiální aspekt přestupku,“ komentuje Zmeškal své základní pohnutky.

Celý systém sankcí, omezení a pokut se v zájmu údajné ochrany společnosti zcela vymkl kontrole. Ve městech a na vesnicích samozřejmě najdeme informativní měřiče rychlosti umístěné líbivě - tedy u přechodů, škol či důležitých úřadů, nicméně „ty pravé“ radary v rukou úředníků jen tak nepotkáte. Na těchto místech totiž řidič používá svůj přirozený cit a úsudek; při průjezdu kolem školy plné dětí určitě nebude hypnotizovat tachometr a odpočítávat, kdy se může rozjet. Ovšem na přehledných příjezdech či výjezdech z obcí najdete takových radarů plno. „Jmenujte mi jediné místo, kde je stacionární radar umístěn tam, kde je opravdu nebezpečný úsek. Umístěny jsou tak, aby se co nejvíce vydělalo‘. A popřípadě proč takové místo není spíše lépe zabezpečeno místo toho, aby se vytvářela past na řidiče?“ ptá se.

Říkáte si, že takhle je to správné a že i překročení rychlosti o 2 km/h je nebezpečným přestupkem zasluhujícím finanční sankci? My říkáme, že to jinak jde – posuďte sami: V USA bylo ve státě Montana v letech 1995 až 1999 omezení rychlosti stanoveno slovy „Reasonable & Prudent“ (přiměřeně a rozumně), pouze v noci byl stanoven limit 65 mph (105 km/h) především kvůli zvěři. Světe div se – na silnicích nevypukl chaos a řidiči BMW nezačali ve velkém srážet maminky s dětmi. Průměrná rychlost na "okreskách" v Montaně byla o 5–10 mph nižší než v jižní Kalifornii, kde platil limit 65 mph. Lidé se začali o 10 % více poutat a zvýšil se rozestup mezi vozidly. (Mimochodem, znáte na silnici něco nebezpečnějšího než pomalu jedoucí vozidlo?) Když pak byl pod tlakem lepší vymahatelnosti pokut znovu zaveden limit, uhádnete o kolik, po tom, co jste si teď přečetli, se zvýšil počet smrtelných nehod na silnicích Interstate, které jsou prakticky ekvivalentem našich dálnic? Řekli byste, že se nehodovost zvýšila třeba o 10–20 %? Či dokonce 50 %? To vás, vážení čtenáři, zklamu. Bylo to o 111 %!

V naší republice je však něco podobného zatím nepředstavitelné. A rozhodně ne kvůli okřídlenému rčení „tady nejsme v Americe“. Obce při tvorbě rozpočtů dopředu počítají s pevnou částkou za vybrané pokuty v řádech milionů. A kde by tyto peníze vzaly, kdyby nebylo za co pokutovat řidiče? Řešení je jednoduché – více radarů, více retardérů (věděli jste, že zvyšují emise v daném úseku o desítky procent kvůli faktu, že při akceleraci má spalovací motor výrazně vyšší emise než při setrvalé jízdě?) a více policistů. Města už se ani nepokoušejí tyto praktiky zakrývat a rovnou v rozpočtu počítají s příjmovu položkou. „Počítat v rozpočtu s pokutami je morální hazard. Obce ty peníze potřebují vybrat, takže potřebují, aby přestupky byly páchány. Náprava a bezpečnost už není cílem, cílem je naplnit kasu. Proto prosazuju, že v rozpočtu se vůbec v návrhu příjmy z pokut nemají co objevovat. To má být vždy ,neočekávaný příjem‘,“ říká místopředseda Pirátů Vojtěch Pikal.

Příjmy z pokut pak nejsou pro obce, potažmo pro policii, rozhodně jediným zdrojem příjmů. Česko má víc policistů na obyvatele než většina západních zemí. A co ti policisté dělají mimo trestání adolescentů za kouření trávy a sdílení několika béčkových filmů? Měří rychlost. Z fondu zábrany škod, do kterého pojišťovny odvádějí 3 % z veškeré částky inkasovaného povinného ručení a který má být určený primárně na sanitky a hasičské vozy, si policie nakupuje nejen označená služební vozidla, ale i ta neoznačená. A dokonce i nové radary!

Nikdo z nás nemůže říci, že je zákonů dbalý občan. Zákonů je totiž tolik, že denně každý z nás překročí hned několik. Kdo ne, ten ať hodí kamenem. Silniční zákony rok od roku samozřejmě přitvrzují také. A lidé se brání. Gaussova křivka jasně ukazuje, že stát je nutí se této šikaně bránit. To pak dává prostor různým “ochráncům před pokutami”, z nichž někteří jsou jsou spíše marketéry a prodejci vzdušných zámků, obírají lidi o další peníze a na youtube už mají svou pověst.Všichni jsou piráty. Na silnici se toto číslo limitně blíží 100 %. Je otázkou, do jakých absurdit ještě mohou státní instituce situaci vyšroubovat. Tvrdší zákony a vyšší postihování nikomu nepomůže – snad jen úředníkům, kterým jejich občané budou štědřeji přispívat na bazény a lesní chatky.
"Společnost mě nenávidí a já nenávidím ji. Její pravidla mě omezují, hodlám je porušit." James Cole
XOLK! XOLK! XOLK!

Winston Wolfe z Xolku
OFFTOPICmilos.zmeskal(avkrouzku)pirati.cz
77O ll3 65O
fb.com/milhauzz18

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 126
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 311 poděkování
Dostal poděkování: 169 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Michal.Stepan » 17 pro 2017, 09:57

Zajímavé članky:

Rekonstrukce Negrelliho viaduktu

55. let Nové rakouské tunelovací metody, možnosti použití v ČR

https://www.casopisstavebnictvi.cz/onlin ... 017_04.pdf

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 126
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 311 poděkování
Dostal poděkování: 169 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Michal.Stepan » 13 úno 2018, 07:52


Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 126
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 311 poděkování
Dostal poděkování: 169 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Michal.Stepan » 13 úno 2018, 07:55


Uživatelský avatar
Ondrej.Polansky
Poslanec Parlamentu ČR
Příspěvky: 1056
Registrován: 12 čer 2009, 12:13
Profese: ---
Bydliště: Dr. Šmerala, Ostrava
Dal poděkování: 1164 poděkování
Dostal poděkování: 868 poděkování

Re: Odkazy na články a videa o Dopravě

Příspěvek od Ondrej.Polansky » 09 bře 2018, 21:53

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Polansky za příspěvek:
Michal.Stepan
tel. +420608584090
email: ondrej<tečka>polansky<zavináč>pirati<tečka>cz
------------------------------------------------
"Každá společnost, která je ochotna vzdát se soukromí, aby získala bezpečí, si nezaslouží ani jedno - a přijde o obé." Benjamin Franklin

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host