Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Karel666
Příznivec Pirátů – Zlínský kraj
Příspěvky: 536
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 79 poděkování
Dostal poděkování: 144 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Karel666 » 03 zář 2018, 12:22

Michal.Stepan píše:
30 srp 2018, 12:14
Když zemře někdo z vaší rodiny na přejezdu se závorami, tak vás jistě potěší, když někdo namítne, že je spousta jiných častějších přičin smrti. Uvolnění úniku z prostoru přejezdu by navíc ušetřilo peníze, které by se daly využít na zabezpečení přejezdů na nepřehledných místech.Jízda dvacetikilometrovou rychlostí přes přejezdy odradí od železniční dopravy spoustu lidí a neustálé zrychlování a zpomalování vlaků životnímu prostředí také nepřidá.
Když si odmyslím morální apel "chudáci příbuzní", tak co je napsáno ve vyhlášce? Že se můžeš spolehnout na signalizaci nebo, že vjíždíš sníženou rychlostí a musíš se rozhlédnout, přestože je signalizace=je poouze informaitvní...
A jak chceš vyřešit, to, že lidi kašlou na vyhláškua atd. a pak chudáci přibuzní trpí? Když vezmeš případy, kdy na přejezdu někdo zahynul, jaký byl důvod? Že byla mlha a řidič blbě viděl nebo že řidič viděl bohorovně bílé světlo a jeli rychle nebo častěj se vyprdl i na signalizaci?

Otázka je, má se řešit řešení absolutně, tedy jako u TGV mimoúrovnové, ale i tam lidi umírají, protože ani plot je nezastaví... Nebo oplottit a dát cedule, ale i u nás pak děcka zabije proud, protože vylezou na odstavenej vagon za plotem...
Máš jedinou možnost každému dát obojek jinak vždy budeš mít smutného příbuzného...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Karel666 za příspěvek:
Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26111
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20751 poděkování
Dostal poděkování: 18196 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Vileta » 03 zář 2018, 23:07

V Rusku to mají vyřešené, protože tak jsou za volantem ještě větší hovada než u nás. :D
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvky (celkem 4):
ondrej.kalis, Zbynek.Janoska, Michal.Stepan, Petr.Kubik
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Kubik » 14 říj 2018, 22:46

Byl jsem předběhnut s videem s (hydraulickými) výsuvnými bariérami, které umožňují autu prostor přejezdu opustit, ale fyzicky zabraňují do přejezdu vjet. To bych viděl jako jednu z cest, jak lépe zabezpečit velmi frekventované a nebezpečné chráněné přejezdy - třeba ten ve Studénce. Závory nejde objet protisměrem, ale zároveň přejezd není past. (Jak posuzovat nebezpečnost přejezdu, inspirace z ciziny https://orr.gov.uk/__data/assets/pdf_fil ... idance.pdf)

Zabezpečení rizikových nechráněných přejezdů je také možno řešit různými způsoby. V Irsku jsou instalovány železné brány, které si musí řidič nebo jeho spolujezdec otevřít a zase za sebou zavřít. V tu chvíli se nevěnuje mobilu, audiosystému a dává větší pozor na možný přijíždějící vlak, vystoupí a rozhlédne se. Branky jsou i u pěších přechodů. U přechodů je dokonce návod k použití. https://www.rsa.ie/Documents/Press%20Off ... ossing.pdf
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
Petr.Vileta
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 290
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 494 poděkování
Dostal poděkování: 375 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Zbynek.Janoska » 15 říj 2018, 09:22

Aktuálně: Do úprav žel. přejezdů se investovalo 2,6 miliardy, nehodovost se nesnížila.

Dále cituji:
Ministerstvo dopravy mělo k této problematice vypracovat analýzu, ve které „mělo určit konkrétní rizikové přejezdy, potřebné peníze na rekonstrukci, časový harmonogram a další“, vysvětlují kontroloři. Tuto analýzu mělo ministerstvo předložit vládě už v roce 2008. Zatím se tak ale nestalo.
To je přesně ten problém :x

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Kubik » 15 říj 2018, 10:55

Typické, ministerstvo se na to vy.... Přitom metodika posuzování existuje, a pokud ne, inspiraci lze hledat v zahraničí (viz. výše). Částečnou analýzu ale naštěstí dělalo SŽDC, nicméně ty zase trápí jiný problém:
Například za montáž takzvané skříně logiky reléového zařízení platila SŽDC – Stavební správa východ průměrně jednotkovou cenu 18 tisíc korun, zatímco SŽDC – Stavební správa západ 105 tisíc korun,“ dodal na závěr Nejvyšší kontrolní úřad.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvky (celkem 2):
Zbynek.Janoska, Petr.Vileta
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 141 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od ondrej.kalis » 15 říj 2018, 12:36

Pokud se na něco ministerstvo vysralo, tak tu má být vláda od toho, aby mu vynadala a požadovala řešení. Pokud vláda ministerstvu nic nezadala, tak je to primárně chyba vlády, ne ministerstva. :) Škoda, že Piráti (zatím) nejsou vláda, ale i z opozice se dá dotazovat, kde se tohle zadrhlo. ;)
Tito uživatelé poděkovali autorovi ondrej.kalis za příspěvek:
Zbynek.Janoska

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Kubik » 17 říj 2018, 13:33

Ještě dodám v souvislosti s reportáží na ČT, že je sice preferenční budovat mimoúrovňová křížení, ale náklady jsou velké a přejezdů hodně. Opravdu by se mohlo uvažovat o jiném typu bariér, které vjezd fyzicky neumožní (pouze výjezd z prostoru přejezdu).

Laserové detektory přítomnosti vozidla jsou zajímavé, ale další proměnné jsou různě dlouhá brzdná dráha vlaku (sucho vs. mokro), kvalita přenosu informace strojvedoucímu a jeho reakce, spolehlivost detekce překážky atd.
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 290
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 494 poděkování
Dostal poděkování: 375 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Zbynek.Janoska » 17 říj 2018, 15:07

Není třeba vymýšlet nic nového - jak jsem psal, na přejezdech se závorami za posledních 9 let 3 mrtví, na přejezdech se světelným výstražným zařízením 117. Úplně by stačilo opatřit vytipované přejezdy závorami. Situace, že by někdo vjel mezi závory a nemohl ven, se reálně téměř nestává, navíc závory padají dlouho před vlakem a i kdyby člověku zdechl motor, tak pořád má dost času vysednout.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Zbynek.Janoska za příspěvky (celkem 2):
Vit.Jurasek, ondrej.kalis

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26111
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20751 poděkování
Dostal poděkování: 18196 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Vileta » 18 říj 2018, 00:56

Jsem pro to ruské řešení. :D Za volantem jsme téměř stejná hovada (v průměru) jako Rusové.
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Andrej.Ramaseuski
Republikový výbor
Příspěvky: 1109
Registrován: 28 srp 2016, 20:49
Profese: programátor
Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
Dal poděkování: 765 poděkování
Dostal poděkování: 992 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Andrej.Ramaseuski » 18 říj 2018, 08:54

Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 00:56
Jsem pro to ruské řešení. :D Za volantem jsme téměř stejná hovada (v průměru) jako Rusové.
navic, u nas by to, na rozdil od ruska, mohlo i platit - u nas by pres ty prekazky nikdo nezkousel jezdit tankem :)
jinak, vzhledem k cene, nasadit to nekde mimo hlavni koridory se mi nezda ekonomicky unosne pro SZDC
two beers or not two beers?

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host