Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Andrej.Ramaseuski
Republikový výbor
Příspěvky: 1110
Registrován: 28 srp 2016, 20:49
Profese: programátor
Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
Dal poděkování: 766 poděkování
Dostal poděkování: 995 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Andrej.Ramaseuski » 18 říj 2018, 08:54

Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 00:56
Jsem pro to ruské řešení. :D Za volantem jsme téměř stejná hovada (v průměru) jako Rusové.
navic, u nas by to, na rozdil od ruska, mohlo i platit - u nas by pres ty prekazky nikdo nezkousel jezdit tankem :)
jinak, vzhledem k cene, nasadit to nekde mimo hlavni koridory se mi nezda ekonomicky unosne pro SZDC
two beers or not two beers?

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 293
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 498 poděkování
Dostal poděkování: 380 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Zbynek.Janoska » 18 říj 2018, 09:25

Andrej.Ramaseuski píše:
18 říj 2018, 08:54
vzhledem k cene, nasadit to nekde mimo hlavni koridory se mi nezda ekonomicky unosne pro SZDC
To je taky součást problému - na koridorech by podle současné legislativy měly být přejezdy se závorami. Pokud tam nejsou, SŽDC se jako čert kříži vyhýbá rekonstrukci, protože by v jejím rámci muselo přejezd zabezpečit, což by byly investice navíc. OFFTOPICV naší obci tak zamítli obecnímu úřadu vybudovat u přejezdu chodník, který byl na drážním pozemku, ale obec by si ho sama zaplatila - právě proto, že by přitom muselo SŽDV přejezd vybavit závorami. Přitom v tom stejném roce se na přejezdu stala smrtelná nehoda :?

Uživatelský avatar
Andrej.Ramaseuski
Republikový výbor
Příspěvky: 1110
Registrován: 28 srp 2016, 20:49
Profese: programátor
Bydliště: Sedlíšťka (Radhošť)
Dal poděkování: 766 poděkování
Dostal poděkování: 995 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Andrej.Ramaseuski » 18 říj 2018, 09:32

Zbynek.Janoska píše:
18 říj 2018, 09:25
Andrej.Ramaseuski píše:
18 říj 2018, 08:54
vzhledem k cene, nasadit to nekde mimo hlavni koridory se mi nezda ekonomicky unosne pro SZDC
To je taky součást problému - na koridorech by podle současné legislativy měly být přejezdy se závorami. Pokud tam nejsou, SŽDC se jako čert kříži vyhýbá rekonstrukci, protože by v jejím rámci muselo přejezd zabezpečit, což by byly investice navíc. OFFTOPICV naší obci tak zamítli obecnímu úřadu vybudovat u přejezdu chodník, který byl na drážním pozemku, ale obec by si ho sama zaplatila - právě proto, že by přitom muselo SŽDV přejezd vybavit závorami. Přitom v tom stejném roce se na přejezdu stala smrtelná nehoda :?
na koridoru bych nejradsi videl jen mimourovmnove prejezdy. ale to uz je sci-fi. jinak, sprava o chodniku je docela zajimava - nastesti v nasi obci mame na koridoru zavory, a meli bychom zajem o srtavbu zachytneho parkoviste pro auta. jenze to se neda umistit jinde nez v ochrannem pasmu drahy...
two beers or not two beers?

Zbynek.Janoska
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 293
Registrován: 28 úno 2018, 10:54
Profese: programátor
Bydliště: Vracov [HO]
Dal poděkování: 498 poděkování
Dostal poděkování: 380 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Zbynek.Janoska » 18 říj 2018, 10:23

Andrej.Ramaseuski píše:
18 říj 2018, 09:32
na koridoru bych nejradsi videl jen mimourovmnove prejezdy. ale to uz je sci-fi. jinak, sprava o chodniku je docela zajimava - nastesti v nasi obci mame na koridoru zavory, a meli bychom zajem o srtavbu zachytneho parkoviste pro auta. jenze to se neda umistit jinde nez v ochrannem pasmu drahy...
OFFTOPICS tím hodně štěstí. (Upřímně). Nám řekli, že žádné úpravy nebudou dětat až do elektrifikace trati - projekt se má začít připravovat 2019. A dokonce i odmítli prodat drážní pozemky, i když to byly jen plochy nesouvisející s dopravní infrastrukturou. A jako bonus: když obec žádala o zabezpečení přejezdu, tak navrhli, aby se přejezd úplně zrušil - že jsou v obci přece další :D

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 55
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 46 poděkování

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Kubik » 18 říj 2018, 11:49

Ohledně té ceny, podjezd ve Studénce má přijít na 700 milionů. Ty bariéry by tedy byly ekonomicky někde jinde a zabezpečilo by se toho víc (v koridorech ty kritické přejezdy bariérami, ty bez závor závorami) oproti ceně jednoho podjezdu.
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 142 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od ondrej.kalis » 18 říj 2018, 12:20

Vzhledem k tomu, že na přejezdech se závorami dochází k minimálnímu procentu nehod a že málokdy jde o vjetí na přejezd, když jsou závory už spuštěné (a z principu by se zábrany měly zvedat až spolu s klesáním závor), si nemyslím, že by to reálně mohlo něčemu pomoct. Naopak při nevhodné realizaci by mohlo vést k tomu, že vozidlo, které vjelo na přejezd a bylo uzavřeno závory, nevyjede ven, protože kromě závory tam bude ještě nějaká zábrana.

Řešení je přebudovat problémové přejezdy na mimoúrovňová křížení a nebezpečná křížení bez závor nahradit řešením se závorami.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26112
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20754 poděkování
Dostal poděkování: 18201 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Vileta » 18 říj 2018, 12:54

Andrej.Ramaseuski píše:
18 říj 2018, 08:54
Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 00:56
Jsem pro to ruské řešení. :D Za volantem jsme téměř stejná hovada (v průměru) jako Rusové.
navic, u nas by to, na rozdil od ruska, mohlo i platit - u nas by pres ty prekazky nikdo nezkousel jezdit tankem :)
jinak, vzhledem k cene, nasadit to nekde mimo hlavni koridory se mi nezda ekonomicky unosne pro SZDC
Ale takové Pendolino by bylo v bezpečí. :D
https://1gr.cz/fotky/idnes/16/013/vidw/J ... udenka.jpg
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 142 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od ondrej.kalis » 18 říj 2018, 13:01

Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 12:54
Ale takové Pendolino by bylo v bezpečí. :D
https://1gr.cz/fotky/idnes/16/013/vidw/J ... udenka.jpg
A jsi si jist, že by to spíš nezvýšilo pravděpodobnost, že ten vůl s kamionem na ten přejezd před vysunutím zábran stejně vjede, ale tím spíš tam zůstane stát a neprorazí závoru pryč?

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Místní předsednictvo
Příspěvky: 26112
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 20754 poděkování
Dostal poděkování: 18201 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od Petr.Vileta » 18 říj 2018, 13:20

ondrej.kalis píše:
18 říj 2018, 13:01
Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 12:54
Ale takové Pendolino by bylo v bezpečí. :D
https://1gr.cz/fotky/idnes/16/013/vidw/J ... udenka.jpg
A jsi si jist, že by to spíš nezvýšilo pravděpodobnost, že ten vůl s kamionem na ten přejezd před vysunutím zábran stejně vjede, ale tím spíš tam zůstane stát a neprorazí závoru pryč?
Se na to video podívej.
https://www.youtube.com/watch?v=zf8VzG3PJU0
Odjet můžeš naprosto bezpečně kdykoliv, ale nevjedeš tam, protože to nepřejedeš předními koly. Existuje ještě druhá varianta s ostrými hroty, které ti propíchnou pneumatiky, ale to se mi nepodařilo najít.
Poslední místopředseda místního sdružení Plzeň
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 142 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Snižování počtu mrtvých na silnicích - žel. přejezdy

Příspěvek od ondrej.kalis » 18 říj 2018, 13:32

Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 13:20
ondrej.kalis píše:
18 říj 2018, 13:01
Petr.Vileta píše:
18 říj 2018, 12:54
Ale takové Pendolino by bylo v bezpečí. :D
https://1gr.cz/fotky/idnes/16/013/vidw/J ... udenka.jpg
A jsi si jist, že by to spíš nezvýšilo pravděpodobnost, že ten vůl s kamionem na ten přejezd před vysunutím zábran stejně vjede, ale tím spíš tam zůstane stát a neprorazí závoru pryč?
Se na to video podívej.
https://www.youtube.com/watch?v=zf8VzG3PJU0
Odjet můžeš naprosto bezpečně kdykoliv, ale nevjedeš tam, protože to nepřejedeš předními koly. Existuje ještě druhá varianta s ostrými hroty, které ti propíchnou pneumatiky, ale to se mi nepodařilo najít.
Ale je to absolutně zbytečný, protože zábrana se ti zvedá stejně až ve chvíli, kdy jdou dolů závory. Období mezi chvílí, kdy začnou svítit červená přerušovaná světla a kdy padnou závory, je určeno k tomu, aby řidič dokázal bezpečně zareagovat a reálně ještě smí na přejezd vjet za předpokladu, že by před ním neměl možnost bezpečně zastavit, na což teoreticky třeba autobus nebo kamion může potřebovat o něco delší úsek. Problém není reálně v tom, že by někdo vjížděl na přejezd, kde už jsou dole závory. Obecně není vhodné, aby se z ničeho nic cokoliv zvedalo z vozovky a účel je vyloženě hlavně psychologický.

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti