Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Moderátor: Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 436
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik
Dal poděkování: 198 poděkování
Dostal poděkování: 641 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Tomas.Pastircak » 09 lis 2018, 14:30

Petr.Kubik píše:
09 lis 2018, 12:53
Neustálé zrychlování a zpomalování, kličkování, efektivně ztěžuje komunikační potřebu (dojíždění), o tréninku nemluvě. Horské kolo si ještě odtrénuji v lese a mimo komunikaci, ale co mají říkat silničáři? Na rovinu jsem jako silničář ignoroval největší množství značek co pamatuji, nemluvě o "povinnosti použít" cyklostezku. Nemám náladu během tréninku několikrát řešit defekt kvůli bordelu na stezkách nebo kolizi se psem, osluchátkovaným běžcem, chatujícím chodcem atd.
Právě "závodníci" mi jako řidičovi auta vadí z praxe na té silnici ze všech nejvíc, protože obvykle jedou dost pomalu na to, aby mě brzdili, ale dost rychle a bezohledně na to, aby je byl problém předjet ;) takže zrovna ty bych s radostí na tu cyklostezku vyhnal.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Tomas.Pastircak za příspěvek:
Jan.Prokop
Bojovník za méně argumentů ad hominem

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Kubik » 09 lis 2018, 14:36

Jan.Prokop píše:
09 lis 2018, 14:12
Petr.Kubik píše:
09 lis 2018, 12:53
Neustálé zrychlování a zpomalování, kličkování, efektivně ztěžuje komunikační potřebu (dojíždění), o tréninku nemluvě. Horské kolo si ještě odtrénuji v lese a mimo komunikaci, ale co mají říkat silničáři? Na rovinu jsem jako silničář ignoroval největší množství značek co pamatuji, nemluvě o "povinnosti použít" cyklostezku. Nemám náladu během tréninku několikrát řešit defekt kvůli bordelu na stezkách nebo kolizi se psem, osluchátkovaným běžcem, chatujícím chodcem atd.
Tímhle se vůbec neoháněj, to je tvoje záliba a komunikace je veřejná, pokud chceš sportovat, aby ti někdo nepřekážel, pronajmi si sportoviště, stejně jako to dělají ostatní sporty. Já taky nemůžu z RC letadlama lítat, kde mě napadne a asi by se ti asi nelíbilo, kdyby se kolem tebe projížděli jezdci rallye na tréninku.
Děláte si legraci? :shock:
A) Zmiňuji komunikační potřebu, což je dojíždění například do práce. V preferenci by mělo být z hlediska efektivity, nákladů, životního prostředí a zdraví obyvatelstva VŽDY nejprve chůze, individuální nemotorová doprava, hromadná doprava a až nakonec individuální motorová doprava. Nejlépe zaparkujete auto, které neexistuje... Navíc výrobní náklady, údržba, znečištění atd. atd.

Trestem za to, že někdo je schopen jet na kole rychle, je podle vás nebezpečné kličkování na současných cyklostezkách?

B) Český svaz cyklistiky byl založen již v roce 1883 a jezdilo se po silnici. Podobný výrok, jaký od vás zazněl, zkuste pronést třeba ve Francii. Vykostili by vás pumpičkou... A na pelotony hobíků stoupajících do kopce tam nikdo netroubí.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvky (celkem 2):
ondrej.kalis, Ivor.Kollar
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Kubik » 09 lis 2018, 14:45

Tomas.Pastircak píše:
09 lis 2018, 14:30
Petr.Kubik píše:
09 lis 2018, 12:53
Neustálé zrychlování a zpomalování, kličkování, efektivně ztěžuje komunikační potřebu (dojíždění), o tréninku nemluvě. Horské kolo si ještě odtrénuji v lese a mimo komunikaci, ale co mají říkat silničáři? Na rovinu jsem jako silničář ignoroval největší množství značek co pamatuji, nemluvě o "povinnosti použít" cyklostezku. Nemám náladu během tréninku několikrát řešit defekt kvůli bordelu na stezkách nebo kolizi se psem, osluchátkovaným běžcem, chatujícím chodcem atd.
Právě "závodníci" mi jako řidičovi auta vadí z praxe na té silnici ze všech nejvíc, protože obvykle jedou dost pomalu na to, aby mě brzdili, ale dost rychle a bezohledně na to, aby je byl problém předjet ;) takže zrovna ty bych s radostí na tu cyklostezku vyhnal.
Byl jsem mnoho let závodníkem, bez uvozovek, ale nevím co myslíte tou bezohlednou jízdou. Jako řidič mám menší problém předjet člověka, co na kole po silnici jezdí často a ví jak se má chovat a jede rovně. Navíc v autě máte kolem sebe plechy, ale cyklista jde doslova s kůží na trh. Úmyslnou "bezohlednou jízdou" si moc nepomáhá, že?

Jinak jsem ale proti třídění cyklistů na kategorie. Motoristé by si měli uvědomit, že nejsou na silnici sami, na vesnicích se mnohdy jedná o jedinou komunikaci (to znamená již kousek za městem) a podle toho se chovat. Jedou babky s nákupem, dědci do hospody, turisté i sportovci a taky děti...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
ondrej.kalis
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Tomas.Pastircak
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 436
Registrován: 02 lis 2017, 07:09
Profese: Informatik
Dal poděkování: 198 poděkování
Dostal poděkování: 641 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Tomas.Pastircak » 09 lis 2018, 14:54

Jasně, tam kde jiná možnost není, tam nemám problém, to se nedá nic dělat. Tam, kde má cyklista krásnou cyklostezku a prostě na ní kašle (jak jste to popsal výše), mi ale takový cyklista vadí, a je mi úplně jedno, jestli je to (polo)profík v kaliopkách nebo důchodce na ukrajině na cestě do hospody - z praxe tam potkávám ale spíš ty první.
Bojovník za méně argumentů ad hominem

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 277
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 86 poděkování
Dostal poděkování: 157 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Jan.Prokop » 09 lis 2018, 15:01

Petr.Kubik píše:
09 lis 2018, 14:36
Trestem za to, že někdo je schopen jet na kole rychle, je podle vás nebezpečné kličkování na současných cyklostezkách?
Odpovědí na tuto otázku je https://zakony.centrum.cz/zakon-o-provoz ... aragraf-18
Vzhledem k tomu, že řidičák dle předchozích postů vlastníš by ses ani na to neměl ptát.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Kubik » 09 lis 2018, 15:05

Tomas.Pastircak píše:
09 lis 2018, 14:54
Jasně, tam kde jiná možnost není, tam nemám problém, to se nedá nic dělat. Tam, kde má cyklista krásnou cyklostezku a prostě na ní kašle (jak jste to popsal výše), mi ale takový cyklista vadí, a je mi úplně jedno, jestli je to (polo)profík v kaliopkách nebo důchodce na ukrajině na cestě do hospody - z praxe tam potkávám ale spíš ty první.
Z doby co jsem trénoval na silničce vámi uváděný příklad neznám. (Ke konkrétnímu místu a situaci jsem schopen vysvětlit, proč zůstanu na silnici.)

Jak navrhují cykloiniciativy, nechal bych to na dobrovolnosti. Opravdu kvalitní síť cyklostezek si svoje uživatele najde.
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

ondrej.kalis
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 178
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Dal poděkování: 141 poděkování
Dostal poděkování: 90 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od ondrej.kalis » 09 lis 2018, 15:07

Otázka zní, jestli je opravdu v pořádku stavět nekvalitní cyklostezky proto, abychom na ně vymístili cyklisty a v důsledku tím snížili atraktivitu cyklistiky jako způsobu dopravy např. do práce, nebo zda by bylo vhodnější naopak řidiče IAD maximálně omezit, aby byli cestující motivováni využít například to kolo, nebo veřejnou dopravu, protože to bude výhodnější. Zkrátka, jedu-li autem, využívám výrazně nejméně šetrný způsob dopravy a musím akceptovat, že budu těmi šetrnějšími, jako jsou cyklisté, cestující MHD atd. někdy i výrazně omezován.

Mimochodem, pokud se někdo chová v provozu bezohledně, je to v drtivé většině případů řidič motorového vozidla.
Tito uživatelé poděkovali autorovi ondrej.kalis za příspěvek:
Petr.Kubik

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 54
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: ajťák
Bydliště: Běchovice
Dal poděkování: 28 poděkování
Dostal poděkování: 39 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Petr.Kubik » 09 lis 2018, 15:08

Jan.Prokop píše:
09 lis 2018, 15:01
Petr.Kubik píše:
09 lis 2018, 14:36
Trestem za to, že někdo je schopen jet na kole rychle, je podle vás nebezpečné kličkování na současných cyklostezkách?
Odpovědí na tuto otázku je https://zakony.centrum.cz/zakon-o-provoz ... aragraf-18
Vzhledem k tomu, že řidičák dle předchozích postů vlastníš by ses ani na to neměl ptát.
Zkuste to prosím rozvést, nerozumím vašemu postu.
(Otázkou mám na mysli případ, kdy se cyklista přemisťuje z bodu A do B a vy ho nutíte kličkovat mezi chodci, psy a bruslaři na cyklostezce. Což ho stojí více úsilí a času, nehledě na vyšší riziko takové dopravy.)
"Most people would rather die than think; many do."
"Democracy is the process by which people choose the man who'll get the blame."
Bertrand Russell

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 277
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 86 poděkování
Dostal poděkování: 157 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Jan.Prokop » 09 lis 2018, 15:14

Prostě pokud máš na cyklostezce narváno, musíš jet pomalu, co není jasný?

Uživatelský avatar
Jan.Prokop
Člen KS Středočeský kraj
Příspěvky: 277
Registrován: 22 dub 2009, 08:49
Profese: ITak
Bydliště: Brandýs nad Labem
Dal poděkování: 86 poděkování
Dostal poděkování: 157 poděkování

Re: Cyklolegislativa - vhodné úpravy

Příspěvek od Jan.Prokop » 09 lis 2018, 15:19

ondrej.kalis píše:
09 lis 2018, 15:07
Otázka zní, jestli je opravdu v pořádku stavět nekvalitní cyklostezky proto, abychom na ně vymístili cyklisty a v důsledku tím snížili atraktivitu cyklistiky jako způsobu dopravy např. do práce, nebo zda by bylo vhodnější naopak řidiče IAD maximálně omezit, aby byli cestující motivováni využít například to kolo, nebo veřejnou dopravu, protože to bude výhodnější. Zkrátka, jedu-li autem, využívám výrazně nejméně šetrný způsob dopravy a musím akceptovat, že budu těmi šetrnějšími, jako jsou cyklisté, cestující MHD atd. někdy i výrazně omezován.

Mimochodem, pokud se někdo chová v provozu bezohledně, je to v drtivé většině případů řidič motorového vozidla.
Vidíš to strašně černobíle, nebylo by lepší stavět kvalitní cyklostezky?
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Prokop za příspěvek:
Vit.Jurasek

Odpovědět

Zpět na „Doprava“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host