Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Výběrová řízení na zaměstnanecká místa a zakázky

Moderátoři: asistent strany, Vedouci organu, Republikove predsednictvo

Pravidla fóra
  • Pro každé řízení zakládá hospodář nové téma.
  • V úvodním příspěvku stanovte co nejlépe požadavky a způsob výběru vítěze.
  • Dále řízení probíhá stanoveným způsobem.
  • Připomínky a námitky směřujte do podatelny zadavatele, pokud není v úvodním příspěvku řízení stanoveno jinak.
  • Po ukončení řízení hospodář vlákno zamkne.
Pro zakázky a zaměstnanecká místa nad 50 000 Kč je výběrové řízení povinnost. Zaměstnanecká místa lze vytvářet pouze na základě usnesení republikového výboru.
Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 956
Registrován: 17 lis 2012, 16:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1009 poděkování
Dostal poděkování: 1383 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 27 lis 2018, 00:38

Chceš, aby městské společnosti fungovaly efektivně a přitom transparentně? Pojď to s námi pohlídat! Hledáme vhodné kandidáty do dozorčích rad následujících městských společností:
  • Dopravní podnik hl. m. Prahy, a.s.
  • Pražská strojírna, a. s.
  • Kolektory Praha, a.s.
  • Kongresové centrum Praha, a.s.
  • Obecní dům, a.s.
  • Operátor ICT, a.s.
  • Prague City Tourism, a.s.
  • Pražská energetika Holding, a.s.
  • Pražská energetika, a.s.
  • Pražská plynárenská Holding, a.s.
  • Pražská plynárenská, a.s.
  • Pražská plynárenská Distribuce, a.s., člen koncernu Pražská plynárenská, a.s.
  • Pražská vodohospodářská společnost, a.s.
  • Pražské vodovody a kanalizace, a.s.
  • Pražské služby, a.s.
  • Technická správa komunikací hl.m. Prahy, a.s.
  • Technologie hlavního města Prahy, a.s.
  • TRADE CENTRE PRAHA, a.s.
  • Úpravna vody Želivka, a.s.
  • Želivská provozní, a.s.
  • Výstaviště Praha, a.s.
  • Zdroj pitné vody Káraný, a.s.

Náplň práce:

Činnost Dozorčí rady je specifikována ve stanovách dané společnosti. Stanovy se dají dohledat např. na webu justice.cz.

Každý uchazeč by měl splňovat následující požadavky:
  • Není stávajícím členem dozorčích ani řídících orgánů Společnosti a ani jejím zaměstnancem.
  • Není ani zaměstnancem Magistrátu hl. m. Prahy.
  • Není zaměstnancem, vlastníkem nebo řídícím pracovníkem dodavatelské nebo konkurenční společnosti a ani není v žádném jiném střetu zájmu, ve vztahu ke společnosti, do jejíž dozorčí rady se hlásí.
  • Nemá záznam v trestním rejstříku.
  • Není členem jiné politické strany, případně je bez politické příslušnosti.

Co požadujeme:
  • Odbornost v oblasti zájmu městské společnosti, do jejíž dozorčí rady se hlásí,
  • Názorovou shodu s programem Pirátů,
  • Schopnost naučit se pracovat se softwarem využívaným Piráty, včetně systému vykazování práce,
  • Pravidelnou komunikaci se zastupitelským klubem Pirátů, případně koaličními partnery,
  • Bezúhonnost a vysokou osobní integritu,
  • Představení se na fóru, obhajobu svých tezí.

Podmínkou zařazení do výběrového řízení je zaslání následujících podkladů:
Dotazník kandidáta:
  • Do jaké dozorčí rady byste rád/a kandidoval/a?
  • Proč se hlásíte do dané dozorčí rady?
  • Proč si myslíte, že jste vhodný/vhodná pro vykonávání funkce člena dozorčí rady v dané společnosti? Jaké profesionální předpoklady splňujete?
  • Jakým způsobem hodláte ve funkci pracovat? Jaké cíle si stanovujete pro svou funkci v dozorčí radě? Na jakou oblast činnosti společnosti se chcete v rámci dozorčí rady zaměřit?
  • Jaké máte zkušenosti z oblasti správy majetku, řízení podniku nebo práva?
Termín nástupu: Ihned po schválení Radou hl. m. Prahy.

Přihlášku lze podat elektronicky na email [email protected] do úterý 4. 12. 2018, 23:59. Zastupitelský klub si vyhrazuje právo termín prodloužit.

Hodnotící kritéria:
  • Odbornost 30 %
  • Znalost pirátského programu a argumentace 15 %
  • Celkový dojem 20 %
  • Reference členů a příznivců Pirátů 15 %
  • Praxe v oblasti správy majetku, řízení podniku nebo práva 20 %
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy
člen zastupitelstva MČ Praha 6

tel: 602 767 298
E-mail: [email protected]

Together we stand, divided we fall!

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 956
Registrován: 17 lis 2012, 16:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1009 poděkování
Dostal poděkování: 1383 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 05 pro 2018, 00:52

Vážení kolegové,

zbývá posleních pár minut do limitu. Dnešní půlnocí ukončíme Obecní dům, Kongresové centrum, Operátora ICT a Pražské služby.
PVS, Kolektory, Želivku a Káraný prodlužuji o 36 hodin (do čtvrtečního poledne).
Ostatní společnosti prodlužuji o 6 dní (do pondělní půlnoci).

Díky všem za účast a s některými se budu těšit na společném pohovoru.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Mahrik za příspěvek:
Ondrej.Profant
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy
člen zastupitelstva MČ Praha 6

tel: 602 767 298
E-mail: [email protected]

Together we stand, divided we fall!

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 956
Registrován: 17 lis 2012, 16:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1009 poděkování
Dostal poděkování: 1383 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 06 pro 2018, 20:44

PVS, Kolektory, Želivku a Káraný prodlužuji do pondělní půlnoci.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Viktor.Mahrik za příspěvek:
Ondrej.Profant
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy
člen zastupitelstva MČ Praha 6

tel: 602 767 298
E-mail: [email protected]

Together we stand, divided we fall!

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 956
Registrován: 17 lis 2012, 16:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1009 poděkování
Dostal poděkování: 1383 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 11 pro 2018, 01:01

Hezký den,

ukončuji všechna výběrová řízení. Díky všem, co se přihlásili. Výběrka budeme postupně vyhodnococat a šťastnější z Vás pozveme na osobní pohovor. Prosíme o trpělivost. Firem je mnoho a máme i mnoho zájemců. Některé firmy vyhodnotíme ještě v prosinci, ostatní snad v průběhu ledna. Zkusím Vás zde průběžně informovat o ukončených výběrkách, abyste měli přehled, co už je pasé a co je ještě ve hře.
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy
člen zastupitelstva MČ Praha 6

tel: 602 767 298
E-mail: [email protected]

Together we stand, divided we fall!

Uživatelský avatar
Viktor.Mahrik
Krajský zastupitel
Příspěvky: 956
Registrován: 17 lis 2012, 16:44
Profese: Specialista internetoveho vyzkumu
Bydliště: Praha - Ruzyně
Dal poděkování: 1009 poděkování
Dostal poděkování: 1383 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Viktor.Mahrik » 18 pro 2018, 11:42

Hezký den všem,

než vyhlásím první výsledky, dovolte mi několik slov k metodě výběru. Vzhledem k velkému množství přihlášených není možné se s každým potkat na osobním pohovoru. Proto první kolo výběru probíhá na základě poskytnutých údajů, tedy na základě vyhodnocení CV a odpovědi na dotazník. Každý z uchazečů mohl v prvním kole získat 0-10 bodů. Dotazníky a profily kandidátů hodnotí náš externí spolupracovník pro nábor a profesionální personalista Matěj Kubíček.
Do druhého kola zveme uchazeče, kteří získali více jak 7 a více bodů.

Vzhledem k tomu, že první kolo již bylo vyhodnoceno, můžete se podívat na výsledky zde:
https://uloz.to/!UGacGLmwPAW5/vysledky-1-kolo-pdf

Celkem se přihlásilo 223, V druhém kole máme cca 91 uchazečů. Víceméně všichni by v tuto chvíli měli být informováni, zda postoupili do druhého kola či ne. Několik výběrek již bylo ukončených. Postupně Vás s nimi budeme seznamovat.
Viktor Mahrik,
člen zastupitelstva Hlavního Města Prahy
člen zastupitelstva MČ Praha 6

tel: 602 767 298
E-mail: [email protected]

Together we stand, divided we fall!

Uživatelský avatar
Michaela.Krausova
Republikový výbor
Příspěvky: 268
Registrován: 20 říj 2010, 22:02
Profese: Studentka hledající smysl na FHS
Bydliště: Žižkoff
Dal poděkování: 361 poděkování
Dostal poděkování: 485 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Michaela.Krausova » 02 led 2019, 17:45

Ahoj,

níže detailněji popíšu, jakým způsobem probíhaly a probíhají výběrová řízení do dozorčích rad městských firem v Praze. Chci tak informovat (nejen) Piráty o průběhu a způsobu výběru a předejít případným nedorozuměním, která se kvůli nedostatku informací mohou objevovat a také tím odpovím na otázky, které se ke mně postupně dostávaly. Kdyby kohokoliv zajímalo cokoliv dalšího, neváhejte se zeptat.

Celý tento proces výběrových řízení je velmi důležitý, protože tím plníme náš volební slib, že místa v městských firmách budeme obsazovat transparentním způsobem. Celkem obsazujeme místa členů dozorčích rad ve 21 městských společností. Jen pro představu jejich podíly v účetnictví města figurují s cenou cca 42 miliard korun. Místa v dozorčích radách jsou určena na základě politické dohody vyjednávacích týmů, a to 33 Piráti, 37 Praha sobě a 50 Spojené síly pro Prahu, 7 opozice. Zodpovědností nominačního týmu bylo, abychom nastavili systém, díky kterému na tato místa jako strana vybereme nejvhodnější kandidáty. K osobnímu pohovoru zveme v tuto chvíli dohromady 94 uchazečů z 230 přihlášených, pohovor již proběhl s 50 z nich.

Nominační tým
Na jednom z prvních setkání zastupitelského klubu Pirátů v ZHMP jsme ustanovili rezortní týmy včetně týmu nominačního. Nominační tým je v současnosti zodpovědný za procesování magistrátních pirátských výběrových řízení. Vedoucími týmů byli dočasně pověřeni zastupitelé, kteří měli k oblasti nejblíže. Vedením nominačního týmu jsem byla pověřená já jako místopředsedkyně klubu ve spolupráci s Viktorem Mahrikem, předsedou výboru pro správu majetku, majetkové podíly a podporu podnikání ZHMP, který se ve své agendě zabývá i městskými firmami, jejichž obsazování odborníky byl výhledově pro nominační tým nejdůležitější úkol.

Pro zajištění odborného vedení výběrových řízení jsem poprosila o pomoc Matěje Kubíčka, externího zkušeného personalistu, který nám již v minulosti nabízel svou pomoc. Ještě před spuštěním výběrových řízení do městských firem jsme v otevřeném výběrovém řízení hledali protikorupčního analytika, který by nám pomohl i s výběrky do městských firem a prověřováním přihlášených kandidátů. Tímto řízením úspěšně prošli 3 kandidáti - Adam Rut, kterého jsem doporučila jako odborného asistenta Adamu Zábranskému, Martin Kameník, který nastupuje teď v lednu a Jarda Vlk, který nám mohl externě vypomáhat rovnou. Obrátila jsem se také s žádostí o pomoc na Janusze Konieczného, protikorupčního analytika Pirátů ve Sněmovně. Vznikla tak odborná výběrová komise, která je zodpovědná za vybírání kandidátů do dozorčích rad.

Postup
Průběh výběrového řízení jsme přizpůsobovali zadání od radních a možnostem našeho týmu. Některé dozorčí rady se Rada HMP rozhodla obsazovat brzy. Protože šlo o společnosti, kde jsme si kvůli podezření na nekalé jednání v těchto firmách nemohli dovolit nechat dozorčí rady několik týdnů bez pirátských nominantů (než zprocesujeme otevřené VŘ na dané pozice), vybrali jsme dočasné odborné zástupce z vlastních řad a během ledna proběhne na tyto společnosti standardní výběrové řízení (DP, TSK, Výstaviště).

V krátkém horizontu se Rada HMP rozhodla hlasovat také o členech dozorčích rad Operátora ICT, Pražské vodohospodářské společnosti či Obecního domu. Děkuji všem uchazečům, kteří postoupili do druhého kola a udělali si čas ze dne na den na osobní pohovory a i díky této spolupráci se nám povedlo dozorčí rady Operátora a PVS obsadit ještě před Vánoci. U Obecního domu se tak bohužel nestalo a museli jsme dočasně přenechat místo pro Piráty jednomu ze stávajících nominantů, přestože uchazeče máme již vybraného a bude schvalován dodatečně. Kvůli časové náročnosti a počtu pozvaných jsme ještě před Vánoci začali zvát i uchazeče do společností, o jejichž složení dozorčích rad se bude jednat až v lednu (Pražská plynárenská, vodní společnosti, Kolektory, Kongresový dům..).

O pomoc s pozvánkami k osobním pohovorům a zajišťováním dokumentů od vybraných uchazečů jsem požádala v otevřeném VŘ čerstvě vybranou poradkyni Zdeňka Hřiba, Adélu Cinkaničovou, bez jejíž pomoci bychom neměli kapacitu nazvat uchazeče v šibeničních termínech včas. Uchazeči na lednová výběrová řízení již budou zváni s větším předstihem.
  • První kolo
Každý, kdo zaslal dle zadání svou kompletní přihlášku (CV, odpovědi na otázky ze zadání a čestné prohlášení) na email [email protected], který jsem pro tento účel zřídila, byl zařazen do hodnotící tabulky. U přihlášek, které byly zaslané na jiná místa (facebook či jiný email) jsme se v rámci možností snažili vyjít kandidátům vstříc a dozařadit je dodatečně, ale bohužel se to nepovedlo včas u všech.

Přihlášené kandidáty a jejich dokumenty jsme shromažďovali na společném uložišti. Přihlásilo se přes 230 zájemců a bylo proto potřeba v krátkém čase zapojit další lidi do procesování výběrových řízení. O pomoc s tříděním a nahráváním souborů jsem požádala magistrátní tajemníky pirátského klubu Honzu Loužka a Kubu Zítka a tajemníka Viktora Mahrika, Pepu Kubáta, kterého jsme stejně jako Kubu Zítka čerstvě vybrali v otevřeném výběrku.

Matěj Kubíček pak na základě dodaných dokumentů hodnotil každého kandidáta na bodové škále 0-10 bodů, přičemž zohledňoval kandidátovu odbornost, vztah k Pirátské straně a ochotu věnovat čas přípravě. Přestože nebylo poslední z kritérii v zadání, přirozeně očekáváme takový přístup od každého vážného zájemce o zodpovědnou pozici v dozorčí radě pražské firmy.

Matěj prostudoval všechny dokumenty od evidovaných uchazečů a navrhl každému hodnocení v rozmezí 0-10. Vytvořil tak short list, který vznikl z porovnání kandidátů mezi sebou. K osobnímu pohovoru jsme pozvali nejvhodnější kandidáty. Většina z nich měla hodnocení 7+, výjimečně hodnocení nižší u společností, kde bylo přihlášených uchazečů méně a naopak u některých společností pouze s hodnocením vyšším, pokud bylo kvalitních uchazečů na danou společnost přihlášeno více. Rozhodli jsme se tak proto, že na každé místo v dozorčí radě jsme z kapacitních důvodů pozvali orientačně 3 uchazeče, v některých případech i méně, pokud šlo o oborově podobné městské firmy a dají se výběrová řízení propojit (například u vodních společností - PVK, PVS, Káraný, Želivka..).

Uchazeče, který nesplnil podmínky pro postup do druhého kola, informoval emailem jeden z tajemníků či já s poděkováním. Na žádost poskytuje Matěj Kubíček zdůvodnění, proč nebyl kandidát vybrán. S ohledem na 230 přihlášek, které jsme obdrželi, není reálné vyrozumět detailně každého uchazeče, což věřím pochopíte. Nicméně jsem požádala o spolupráci pražské koordinátory dobrovolníků a ti všechny nevybrané kandidáty, kteří nás zaujali (ať už na osobním pohovoru nebo svým zaslaným profilem), do konce ledna individuálně osloví s možnostmi jiného zapojení do pirátských aktivit.
  • Druhé kolo
Každý uchazeč, kterého jsme pozvali k osobnímu pohovoru, dostal pozvánku s žádostí o vyplnění google formuláře s podrobnějšími otázkami zaměřenými na program, motivaci a odbornost, ale také položky týkající se forem spolupráce a časové dotace pro práci. Kandidát zde také uváděl souhlas se zpracováním osobních údajů. Poskytnuté dodatečné informace nám pomohly šetřit čas během 30 minutového interview a sloužily především pro naše interní účely. Pohovory probíhají formou BEI (behavioral interviewing), bližší informace k průběhu pohovorů mohu poskytnout po jejich skončení, aby nebyli další kandidáti zvaní na pohovor ve výhodě.

Po druhém kole a vyhodnocování uchazečů jsme se soustředili na reference, střet zájmů a konkurenci. Lidé, které jsme pozvali do druhého kola, již byli až na výjimky přijatelní pro dané pozice a výběr probíhal v porovnání mezi uchazeči. Při výběru jsme dbali na skutečnost, že v některých společnostech obsazujeme více míst či k sobě mají společnosti blízko a v tomto případě jsme chtěli, aby vybraní lidé dobře fungovali v týmu a co nejlépe se doplňovali (OICT, PVS, Plynárny..). Vybrané kandidáty prověřoval protikorupční analytik, zda u nich nedochází ke střetu zájmu nebo zda jejich minulé a současné jednání není proti pirátskému programu, pokud se tak stalo, vybrali jsme druhého nejlepšího uchazeče.

Závěrem
Jistě bych souhlasila, že některé procesy se daly dělat lépe, v menším spěchu a důsledněji. Pro všechny z nás to byla nová zkušenost a tak vysoký zájem jsme zpočátku nečekali. Nicméně považuji za obrovský úspěch, že se nám podařilo v krátkém čase sestavit kompetentní tým, který zajišťuje výběr odborníků do dozorčích rad městských společností na takové úrovni, která v Praze dosud neměla obdoby. Níže se můžete seznámit s vybranými pirátskými nominanty. Alternativou k tomuto postupu bylo nechat výběrová řízení vyhotovit některou z externích společností, přičemž průběh by byl pravděpodobně o něco profesionálnější, ale rozdíl ve výběru spíše minimální, proces by trval déle a bylo by zde riziko externích vlivů. Navíc dle odhadu pirátského sympatizanta, který nám z pozice vedoucího HR firmy nabízel pomoc s výběrovými řízeními v městských firmách za režijní náklady, bychom se i tak pohybovali v částkách přes 500 tisíc korun. Viktor, Janusz, Jarda, Matěj, Adéla, Pepa, Honza, Kuba i já jsme se práci věnovali v rámci svých stávajících úvazků a náklady navíc Pirátům účtovat nebudeme. Věřím, že se nám povedl najít balanc mezi efektivitou, rychlostí a kvalitou.

Vybraní nominanté

Operátor ICT
(komise: Michaela Krausová, Matěj Kubíček, Viktor Mahrik, Jaroslav Vlk)
  • Michal Bláha
Je nepochybně jeden z největších odborníků na informatiku a Smarti City v Česku. Založil portál Hlídač státu, je podnikatelem (např. bývalý spolumajitel Atlas.cz). Dále je Michal Bláha členem podvýboru pro Digitální Česko. Jaká je jeho vize Smart City? “Smart City znamená rozhodování občanů a řízení managementu města na základě dat a nikoliv pocitů. Znamená stanovení dlouhodobých a krátkodobých cílů a KPI pro jednotlivé oblasti života. Technologie skrytá za Smart City slouží pouze jako nástroj pro postupné naplňování těchto cílů, průběžné hodnocení postupu a pro změny v řízení města.”
  • Petr Říha
Mnoho let pracoval v softwarové firmě, první polovinu doby v marketingu (servery, operační systémy), druhou polovinu v konzultační divizi (vymýšlení, dodávky a integrace informačních systémů) s hlavní orientací na veřejnou správu. Později přijal nabídku z Ministerstva vnitra nastoupit jako první ředitel odboru hlavního architekta eGovernment a nějaký čas také působil ve funkci vrchního ředitele pro informatiku a eGovernment. Naposledy pracoval jako Country Manager u výzkumné a analytické společnosti IDC. Středem jeho zájmu jsou nové technologie, IoT a jejich aplikace např. pro „chytrá“ města, zkrátka vše pro usnadnění života lidí. Chtěl by přispět k významnému zvýšení úrovně práce Operátora ICT a zejména přínosů pro obyvatele Prahy: “Operátor ICT by měl být nositelem znalostí technologií nejen současných, ale měl by být schopen předvídat jejich vývoj a směry a následně formulovat jejich aplikovatelnost pro zvýšení komfortu života v Praze. V těsné spolupráci s dalšími odbornými institucemi by se měl stát tvůrcem koncepce a plánů pro rozvoj Prahy v oblasti digitalizace a automatizace.“
  • Jiří Koudelka
Je úspěšný vývojář a analytik, což se pro znalost prostředí Operátora ICT jistě hodí. Zároveň je členem výboru pražského zastupitelstva pro ICT a Smart City. Minulé volební období byl poradcem pirátských zastupitelů pro oblast informatiky na Magistrátu hl. m. Prahy a nyní získává zkušenosti s fungováním IT ve veřejné správě jako neuvolněný zastupitel na Praze 13 . Ke své vizi působení v dozorčí radě uvádí: “Operátora ICT považuji za ideální nástroj, pomocí kterého je Praha schopná realizovat i větší IT projekty, ať už z pozice projektového řízení nebo vlastního vývoje. Při vhodném řízení a dozoru tak může městu ušetřit značné prostředky a poskytnout systémy jak pro Prahu, tak i jiná města v podobě open source aplikací.”


Pražská vodohospodářská společnost
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik, Jaroslav Vlk)
  • Ing. Tomáš Popela, PhD.
Působí jako vedoucí sekce, která se zaměřuje na analýzu vzorků životního prostředí včetně pitných vod. Vystudoval Vysokou školu chemicko-technologickou v oborech Chemie a technologie materiálů, Kovové materiály, Inženýrství a management a Metalurgie. Na téma společenské odpovědnosti firem zpracoval svou bakalářskou práci v oboru Inženýrství a management. Kromě dohledu nad odpovědným udržováním vodovodní sítě v Praze se chce ve spolupráci se společností Úpravna vody Želivka a. s. zaměřit především na probíhající výstavbu technologického celku filtrace s granulovaným aktivním uhlím, zejména pak, jestli technické parametry a účinnost odpovídají nabídce podané zhotovitelem. Technologie filtrace s granulovaným aktivním uhlím může být velmi účinná v oblasti odstranění těžko odbouratelných reziduí lidské činnosti (pesticidy, léky, přípravky s obsahy hormonů).
  • Ing. Michaela Poláková
Je zkušenou finanční ředitelkou s praxí ze společností Avast Software a.s. či GES Media Assets. Má zkušenosti s investigativní činností v pražských společnostech, které se zabývají vodním hospodářstvím. Zná slabiny vodárenství nejen v Praze, protože měla možnost vidět praxi v podobných společnostech v Paříži nebo Berlíně. Vystudovala ČVUT, fakultu stavební a víc něž polovinu kariéry pracoval v řídících pozicích. V rámci dozorčí rady se chce věnovat finančním kontrolám, dohledem nad investicemi a technickému auditu. Hlavně proto, že městské firmy trpí duplicitními procesy, chybným nebo zcela chybějícím nastavením kontrolních mechanismů, ale hlavně atomizováním zakázek při vypisování výběrových řízeních.
  • Mgr. Kateřina Růžičková
Vystudovala práva na Právnické fakultě Univerzity Karlovy. Má dlouholetou praxi v oblasti advokacie, legislativy, právního poradenství a kontroly obchodních smluv. S řízením podniku má zkušenosti jako výkonná ředitelka a statutární zástupce příspěvkové organizace ministerstva kultury. V oboru právo má dlouholeté zkušenosti se zakládáním, změnami v obchodních společnostech, s tvorbou dokumentů v obchodních společnostech včetně veškerého právního servisu. V dozorčí radě se proto chce zaměřit zejména na uzavírání a kontrolu smluv společnosti.

Pražské vodovody a kanalizace
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik, Jaroslav Vlk)
  • Ing. Petr Kratochvíl
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze, Fakultu financí a účetnictví. Působil například jako seniorní auditor v KPMG. Má přehled o společnosti PVK, a.s., kde v minulosti několik let jako auditor působil. Má proto dobrou znalost společnosti včetně dalších společností ze skupiny Veolia a tato znalost by mohla být užitečná, už jen aby se zamezilo odtoku zisku ze společnosti přes spřízněné firmy, které Veolia stále ovládá 100% podílem.

Želivská provozní
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik)
  • Bc. Alice Hamalová
Vystudovala Vysokou školu chemicko-technologickou. V rámci studia se podílela na projektu mobilní úpravny vody. V praxi se věnovala provozu rozvodů technologické vody v laboratořích, kontrole kvality vody, kontrole výstavby rozvodů technologické vody pro farmaceutické účely, ale také pro provoz laserového výzkumného centra. Má osobní zkušenosti s plánováním a prováděním odstávek provozů, auditováním, vedením technické i provozní dokumentace a školením personálu. Má zkušenosti s přípravou veřejných zakázek a rutinně pracuji s legislativou i normami. V dozorčí radě se chce zaměřit na správné nakládání s vodohospodářskou technologií, jejím provozem, údržbou, efektivností a finanční náročností tak, aby Pražané měli zajištěnou co nejlepší a nejspolehlivější dodávku pitné vod.

Káraný
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik)
  • Ing. Jiří Benáček
Je vystudovaným inženýrem ekonomie a výkonným ředitel Jihlavských vodovodů a kanalizací. V Jihlavě byl iniciátorem vystoupení z pro město nevýhodného SVAKu a také v Praze je připraven postavit se proti nevýhodným smlouvám, kde město přichází o peníze. Je certifikovaným odborníkem v oblasti provozování vodohospodářské infrastruktury a splňuje požadavky na odpovědného zástupce provozovatele dle zákona 274/2001 Sb.
  • Mgr. František Doseděl
Vystudoval Právnickou fakultu UK v Praze. V rámci právní praxe vypracovával mj. právní analýzy následků rozhodnutí orgánu kapitálových korporací a připravoval také různé typy rozdělení a spojení kapitálových korporací. V oblasti správy majetku čerpá ze svých zkušenosti se správou bytových domů. O vodní zdroje se zajímá z hlediska udržitelného užívání vody v krajině. V blízkosti Prahy se vyskytují takové vodní zdroje, které potřebují pouze jednoduchou úpravu, aby voda z nich splňovala kvality pitné vody a tento světově unikátní stav by chtěl nejen zachovat, ale dále ho rozvíjet - zejména v rámci rozumné údržby stávajícího majetku a modernizace provozu. Rád by navrhnul představenstvu osvětový program s cílem omezit plýtvání vodou a omezení spotřeby plastových lahví, protože na rozdíl třeba od Ostravy, má Praha velmi dobrou kohoutkovou vodu, která chuťově predčí nejednu minerálku.

Úpravna vody Želivka
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik)
  • Ing. Romana Bocková
Vystudovala Vysokou školu zemědělskou v Praze na agronomické fakultě. Problematikou ochrany zdrojů pitné vody se zabývá jako členka vědecké rady Čistá Želivka ops. Funkci členky dozorčí rady Úpravny vody Želivka a. s. již vykonávala, než byla z politických důvodů předchozího vedení Prahy odvolána. Chce podporovat spolupráci s Výzkumným ústavem vodohospodářským TGM, v.v.i př. s dalšími výzkumnými pracovišti, podporovat projekty, které zajišťují snížení množství vypouštěného fosforu do povodí VN Švihov a podporovat spolupráci v rámci povodí. Zaměří se na snižování výskytu reziduí pesticidů a dalších škodlivých metabolitů v pitné vodě. V neposlední řadě se chce zabývat kontrolou dodržování sociální a ekologické odpovědnosti.

Pražské služby
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová, Viktor Mahrik, Jaroslav Vlk)
  • Ing. Jan Hora
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze na Fakultě informatiky a statistiky. Pracoval pro dodavatele, který dodnes spravuje Pražským službám technologii GPS monitoringu vozidel a dodává webovou aplikaci na plánování tras pro závody svozu odpadu a zimní údržby. Zná interním fungování Pražských služeb, a to především potřeby denního provozu a používané systémy z doby, kdy byl součástí analytického týmu a testoval tehdy ještě nedokončený software, který se využívá dodnes. Kromě odbornosti v IT se zabývá také analýzou, vývojem a řízení projektů. Z pozice radního pro IT v městské části má nyní odpovědnost za veřejné zakázky, což mu dává vhled do problematiky majetkového práva a práva veřejných zakázek.

Obecní dům
(komise: Michaela Krausová, Matěj Kubíček, Viktor Mahrik)
  • Bc. Jakub Veselý
Vystudoval vysokou školu polytechnickou v Jihlavě se zaměřením na finanční řízení firem. Zkušenosti s vedením financí získal mj. ve státní sféře (Univerzita Pardubice, Velvyslanectví Malajsie, Školský úřad při MŠMT) i v soukromé sféře, kde pracoval jako ekonomický ředitel. V rámci své společnosti spravuje několik nemovitostí a zároveň dodává služby správcovským společnostem v oblasti kontrolní činnosti. V roce 2018 zpracoval na Praze 1 pro desítky SVJ kontrolní audit Společenství včetně implementace potřebných opatřených, interních směrnic a smluv spojených se zavedením GDPR. V rámci vedení ekonomického oboru měl na starost smluvní náležitosti organizací a má zkušenosti s přípravou smluv od mezd až po smlouvy o dílo. Jeho společnost je dlouhodobě členem Nordic Chamber jenž implementuje skandinávské hodnoty včetně nároku na transparenci mezi své členy. Ve své praxi absolvoval středně / dlouhodobé pracovní stáže v Kanadě, Malajsii a Velké Británii. Zajišťoval externě interní audit v akciové společnosti obchodující na americké burze za dohledu ČNB, interní audit v rámci ISO 9001 a 14000 u energetické společnosti, roční externí finanční audity a úspěšně absolvoval několik auditů Finančním úřadem bez finančního postihu. V dozorčí radě chce pracovat jako správný hospodář a prosazovat transparentní prostředí v součinnosti s pražskými zastupiteli MČ Praha 1 a MHMP. Chce vylepšit programovou stránku Obecního domu a Zaměřit se na externí dodavatele v posouzení kvalita a cena, příjmy společnosti, personální odměňování a transparentní nákup služeb.

Pražská plynárenská holding
(komise: nebyla ustanovena)
  • Cituji Adama Zábranského:
My Piráti dlouhodobě prosazujeme obsazování orgánů městských společností na základě výběrových řízení a taky to děláme. Udělali jsme ale výjimku u společnosti Pražská plynárenská Holding a protože už se za to do nás někteří trefují, vysvětlím proč jsme se v tomto případě rozhodli k jinému přístupu.

Pražská plynárenská Holding je v současnosti (od roku 2014) prázdnou skořápkou, která nevyvíjí žádnou vlastní ekonomickou aktivitu (má jednoho zaměstnance) a slouží pouze jako prostředník mezi Prahou a Pražskou plynárenskou (společnost, jejímž jediným akcionářem je PPH). V minulém volebním období jsem kritizoval, že PPH je v podstatě společnost k ničemu a přitom se tam ročně rozdá 7 milionů na odměny členů dozorčí rady a představenstva. Přišlo nám proto zbytečné dávat do této společnosti odborníky, které vybíráme ve výběrových řízeních - jen by se tam nudili. Tyto odborníky nominujeme do dozorčí rady Pražské plynárenské, která už reálně obchodní aktivity vykonává.

Dozorčí radu a představenstvo PPH jsme proto obsadili tak, abychom Praze ušetřili peníze. Nominovali jsme tam politiky (což běžně neděláme) - a to konkrétně uvolněné členy zastupitelstva hl. m. Prahy: mou maličkost (radní pro transparentnost) a Viktora Mahrika (předseda majetkového výboru) do dozorčí rady a Míru Beránka (předseda výboru pro IT a smart cities) do představenstva. Proč? ***My tři totiž dle zákona o střetu zájmů nemůžeme dostávat za výkon těchto funkcí v PPH odměny!*** A PPH snad brzy zrušíme (což je mnou preferovaná varianta) nebo ji přeměníme na něco úplně jiného, aby její existence dávala smysl (pak bychom naše zástupce vyměnili).

Mimochodem já jsem si s Pražskou plynárenskou už nějakou zábavu užil :)

https://praha.pirati.cz/poskytovani-inf ... qCfmsvbxXI

https://praha.pirati.cz/vyzva-radnimu-p ... 5DA31kU_xk

https://praha.pirati.cz/pirati-podali-z ... vViXbuhzWs
Pražská plynárenská a. s.
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová)
  • Mgr. Jindřich Lechovský
Vystudoval Právnickou fakultu MU v Brně a v současnosti řídí vlastní advokátní kancelář. Má zkušenosti s poskytováním poradenství státním či státem vlastněným subjektům i s ohledem na projednávání předmětných záležitostí dozorčími radami takových subjektů. Poskytoval také poradenství ve vztahu k inženýrským sítím souvisejícím s liniovými stavbami. V rámci své profesionální kariéry se zabýval komplexním právním poradenstvím, mimo jiné pak poskytováním právních služeb v oblastech smluvních vztahů a sporů s dodavateli technických řešení pro organizace vlastněné v rámci majetkové struktury státem; poradenství v oblasti majetkových účastí, práva korporátního a korporátních struktur, včetně fúzí a akvizic a nastavování zakladatelských dokumentů, vytváření či správy skupin společností a vytváření řešení umožňujících vlastníkovi mít kontrolu a funkční strukturu v rámci jedné či více obchodních společností či jiných subjektů či poradenství pro bankovní subjekt v oblasti projektového financování (financování formou úvěru spláceného z výnosů projektu), včetně přípravy příslušných dokumentací.
  • Ing. Lukáš Wagenknecht
Je ekonom a státní úředník, od října 2018 senátor za Českou pirátskou stranu. Byl první náměstek ministra financí ČR pro oblast finančního řízení a auditu, dokud nezjistil, že protikorupční politika hnutí ANO je jen marketingový tah a jeho auditní nálezy nejsou brané v potaz. Spoluzaložil think tank Centrum of Excellence for Good Governance. Přispívá do Neovlivní.cz, do společnosti, jenž zveřejňuje investigativní žurnalistiku. Založil s Lukášem Pečeňou společnost Good Governance s.r.o., za účelem financování stejnojmenného think tanku. Jako externí odborník přednáší interní audit na VŠE v Praze. Je členem rady Českého institutu interních auditorů a v minulosti působil na pozici jeho viceprezidenta. Má zkušenosti z fungování dozorčí rady největší české energetické společnosti a současně se přes 18 let věnuji problematice interního auditu. V dozorčí radě se chce věnovat kontrole významných operací, které se budou projednávat z pohledu jejich hospodárnosti, efektivity a účelnosti a nastavení systému Corporate Governance a jeho případnému zefektivnění.
  • Ing. Petr Zmátlík
Je zkušeným odborníkem a manažerem v oblasti energetiky, pracoval například jako ředitel PWC pro energetiku. Byl generálním ředitelem Pražské plynárenské a. s., a proto prostředí velmi dobře zná. Má zkušenosti z dozorčích rad a představenstev různých společností. Byl auditorem v e.on, RWE či British Gas. Vystudoval Pozemní stavitelství a Ekonomii a management na ČVUT. V Pražské plynárenské chce dosáhnout maximální transparentnost vůči akcionáři, reálně dohlížet a nastavovat managementům vyšší cíle plnění ekonomických ukazatelů, zlepšovat tržní pozici a zvyšovat hodnotu společnosti. V neposlední řadě chce zavést robustní kontrolní prostředí, včetně nezávislého interního auditu a nástrojů pro vymáhání a podporu etiky v rámci fungování městské firmy.

Pražská plynárenská Distribuce
(komise: Janusz Konieczny, Matěj Kubíček, Michaela Krausová)
  • Ing. Jaroslav Vlk
Je ekonom a analytik. Také je členem auditního týmu, který tvoří systém prověrky hospodaření pirátských radnic a má tak zkušenosti se způsobem a cíli práce Pirátů v širším kontextu. V průběhu své pracovní praxe měl možnost sledovat fungování specializovaných státem vlastněných společností, do jejichž dozorčích orgánů byli jmenováni političtí nominanti. Ti se často bohužel stali pouhou loutkou různých zájmových stran, už jen z toho důvodu, že sami nedokázali hodnotit dopady svých rozhodnutí a svého jednání. Má zkušenosti jednak z finančně analytické pozice a také z pozice manažerské v podřízené společnosti Ministerstva vnitra. Aktuálně téměř 2 roky uplatňuje své znalosti a schopnosti ve spolupráci s think-tankem Good Governance, kde se věnuje auditu, finančním analýzám či střetům zájmů. Vystudoval ekonomii na Vysoké škole Báňské a managment na NOVA University of Lisbon.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michaela.Krausova za příspěvky (celkem 2):
Jaromir.Beranek, Ondrej.Profant
Fórum - soap opera Pirátské strany OFFTOPICVám nahradí vše, o co ve svém životě přicházíte. Na fóru můžete psát všechno. Získáte spoustu nepřátel, se kterými se budete moci celé dny urážet a důmyslně dovádět k šílenství. Umožníme Vám víc než jen sledovat hromadná spojenectví znepřátelených skupin pomstychtivých uživatelů, ale dokonce se budete moci tohoto dobrodružství účastnit - ZADARMO.

Uživatelský avatar
Michaela.Krausova
Republikový výbor
Příspěvky: 268
Registrován: 20 říj 2010, 22:02
Profese: Studentka hledající smysl na FHS
Bydliště: Žižkoff
Dal poděkování: 361 poděkování
Dostal poděkování: 485 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Michaela.Krausova » 06 led 2019, 19:04

Ahoj,

níže sdílím tabulku s výsledky 2. kola výběrových řízení, která již byla dokončena, finální výsledky budou k dispozici po skončení pohovorů do dozorčích rad zbývajících pražských firem.

Také aktualizuji medailonek Alice Hamalové vybrané do Želivské provozní:
  • Alice Hamalová
Studovala Vysokou školu chemicko-technologickou. V rámci studia se podílela na projektu mobilní úpravny vody. V praxi se věnovala provozu rozvodů technologické vody ve farmaceutických laboratořích, kontrole kvality vody a kontrole výstavby rozvodů technologické vody pro provoz laserového výzkumného centra. Má osobní zkušenosti s plánováním a prováděním odstávek provozů, auditováním, vedením technické i provozní dokumentace a školením personálu. Má zkušenosti s přípravou veřejných zakázek a rutinně pracuje s legislativou i normami. V dozorčí radě se chce zaměřit na správné nakládání s vodohospodářskou technologií, jejím provozem, údržbou, efektivností a finanční náročností tak, aby Pražané měli zajištěnou co nejlepší a nejspolehlivější dodávku pitné vody.
Přílohy
Výsledky 2. kola výběrových řízení do DR - Export2.pdf
(66.04 KiB) Staženo 369 x
Fórum - soap opera Pirátské strany OFFTOPICVám nahradí vše, o co ve svém životě přicházíte. Na fóru můžete psát všechno. Získáte spoustu nepřátel, se kterými se budete moci celé dny urážet a důmyslně dovádět k šílenství. Umožníme Vám víc než jen sledovat hromadná spojenectví znepřátelených skupin pomstychtivých uživatelů, ale dokonce se budete moci tohoto dobrodružství účastnit - ZADARMO.

Matej.Kubicek
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 3
Registrován: 28 čer 2018, 19:24
Profese: Talent Sourcing Service Lead
Dostal poděkování: 2 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Výběrové řízení na členy dozorčích dat městských společností vlastněných hlavním městem Prahou

Příspěvek od Matej.Kubicek » 28 úno 2019, 22:28

Postupně Vás budeme informovat o zbývajících výsledcích výběrových řízení do městských firem. Kromě bodového hodnocení pozvaných kandidátů na pohovor budeme zveřejňovat i medailonky vybraných kandidátů, které dokreslí bodové hodnocení a lépe vysvětlí, čeho si komise u vybraných kandidátů ocenila nejvíce. Kandidáty budeme představovat vždy před hlasováním Rady HMP o jejich nominaci.

U neúspěšných kandidátů komise nezveřejňuje celé kontaktní údaje, protože si přejeme, aby se neztratila motivace kandidátů hlásit se do budoucích VŘ.

Vybraní kandidáti ve výběrových řízeních do městských firem jsou postupně navrženi Radě HMP.

Výběrové řízení na obecní dům bude zopakováno z důvodu administrativní chyby při zveřejnění výsledků VŘ. Prosíme zájemce, aby dle původních instrukcí posílali své přihlášky do 13. 3. 2019 na adresu [email protected] včetně všech náležitostí uvedených výše.
Přihlásit se může každý, nejen ten, kdo již ve VŘ byl. Tři pozvané kandidáty bude komise informovat telefonicky či emailem. Výběr bude probíhat stejně jako minule, tedy bude na základě odpovědí na otázky a CV posouzen profil a k ústním pohovoru pozveme TOP 3 kandidáty. Zbytek kandidátů dostane hodnocení 1 - 10. Nebude posuzována znalost pirátského programu ani reference, ke kterým se přihlíží až po pohovorech.

Poslední komentář se týká VŘ do Pražských služeb, kde byl původně vybrán Honza Hora, po domluvě s ním se komise rozhodla ještě dodatečně do VŘ zařadit Kornélii Gottmannovou, která díky zaslání přihlášky na jinou adresu k původnímu VŘ nebyla přizvána. Po dodatečném setkání získala o malinko lepší hodnocení než Honza Hora, kterému by tímto komise chtěla poděkovat, jelikož po vzájemné dohodě se Honza rozhodl svojí nominaci zrušit a dát přednost Kornélii a to zejména z časových důvodů.

Děkujeme všem uchazečům za jejich čas v rámci těchto VŘ a doufáme, že i nevybraní kandidáti pochopí volbu nezávislé komise.

Matěj
Matěj Kubíček
kubice[email protected]

Zpět na „Veřejná výběrová řízení“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 3 hosti