Doprava, parkování, P+R aj.

Moderátoři: PKS Jihomoravsky kraj, PMS Brno

Martin.Cezik
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2018, 16:39
Profese: Pracovnik IT
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Martin.Cezik » 11 črc 2018, 09:21

Karle,
OFFTOPICDoporucil bych si to po sobe alespon jednou precist. U i/y je 50% sance, ze se trefis spravne a ty ukazujes, ze volbu mas casto na tu spatnou stranu... Toto je zadost, protoze cist prispevky, kde spatna shoda podmetu s prisudkem je jen tresnickou na dortu, je opravdu velmi narocne a musim se premahat to docist do konce.

Mohu poprosit o nejaky zdroj co to jako s tim metrem ma byt?

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2308
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Kohoutovice
Dal poděkování: 9191 poděkování
Dostal poděkování: 4451 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Pavel.Moravec » 12 črc 2018, 20:26

Karel666 píše:
11 črc 2018, 09:06
A co se nestalo, vláda zasedla a odhlasovala že kecy Koláčnýho o metru jsou kecy....
Nejhorší vláda za posledních 25 let (subjektivní hodnocení ale z pohledu strany celkem široce rozšířené) odhlasovala přesun nádraží. Neodhlasovala, že "Koláčný kecal". A ono technicky ani vláda nemůže podepsáním nějakého vládního dokumentu změnit pravdivost výroku nějakého politika - zastupitele. Tak zde nemelte nesmysly.
V tipné, je že těmito pohádkama vysvětloval změnu hlasování na poslední chvílu o přesunu a vykašlal se na měsíce slibů, že bude hlasovat jak chtějí lidi...
Prosím? Mně přijde, že TK vystupoval konzistentně. Kdy kde TK hlasoval v rozporu se svými sliby?
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.

Karel666
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 493
Registrován: 02 říj 2017, 20:16
Profese: Mám
Dal poděkování: 70 poděkování
Dostal poděkování: 132 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Karel666 » 17 črc 2018, 07:02

Pavel Moravec:

Tak tio dám otázku, dohledej si zde na fóru, ale i na facbooku JMKpirátů, kde chodil a říkal, že bude hlasovat jak řeknou občané, ok, neuznal referendum nepaltné protože došlo málo lidí, tak si Brno zaplatilo dotazníkovou akci, kde jim řekli to samé... Takže všude říkal, že je proti přesunu, až do poslední chvíle a že bude hlasovat proti.
Jaké překvapení, kdy po hlasování bylo ticho, až se na netu lidi dozvěděli, že hlasoval přesně naopak než do té doby tvrdil a zde dodám mlčel... Až když se to lidi dozvěděl od ostatních než od přímo od pirátu začal vysvětlovat proč hlasoval jinak než do té doby tvrdil TEDY SÁM POTVRDIL, ŽE HLASOVAL JINAK NEŽ ŘÍKAL A SÁM POTVRDIL, ŽE HALSOVAL V ROZPORU SE SVÝM SLIBEM...

Co já vidím jako ukázku schopností?
1) Vidím vytvářet modré parkovací zony, ale parkoviště, které jsou poptřeba přio zavádění zón se staví až roky potom...
2) Vidím hlasovat pro přesun, protože bude "metro", kterí je potřeba mít hotové jakmile bude přesun, ale i to metro bude x let potom přesunu...
3) Vidím porušení slibu hlasovat jak bude anketa...
4) Vidím totální selhání, tedy mlčení proč změnil hlasování, tedy milostivě, až potom co je toho pak mlnej net..., nepřekvapivě mi to připomíná chování dalšího jihomoravana, který topil grafickou kartou a když se na to přišlo, místo aby hned komunikoval, držel hubu a čekal, že to nějak vyhnije a pak čuměl jak blbej, že stoho byl komunikační průser...

Já vidím, že na jižní moravě se sešla docela slušná partička co umí komunikovat docela na úrovni...

Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Republikový výbor
Příspěvky: 2488
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Profese: Zastupitel města Brna
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1075 poděkování
Dostal poděkování: 2481 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Tomas.Kolacny » 17 črc 2018, 13:26

Už byste těch pomluv a fabulací mohl nechat...

Zaprvé, před vydáním oficiálního stanoviska Pirátů jsem nesliboval podporu žádné variantě, sděloval jsem veřejně pouze to, že mě osobně je bližší varianta Petrov, jelikož ji považuji za méně rizikovou z hlediska navazující infrastruktury a z hlediska ekonomické zátěže pro město, ale že se budu rozhodovat na základě faktů a na základě názoru veřejnosti. Současně jsem se ovšem celou dobu veřejně vymezoval proti manipulacím, které zaznívaly z úst městského architekta Sedláčka a primátora.

Zadruhé, v oficiálním pirátském stanovisku (https://1url.cz/@zub), které bylo samozřejmě projednáno s členskou základnou Pirátů, jsem deklaroval explicitně následující:
Mám-li tedy postoj Pirátů shrnout, pak námi preferovanou variantou je varianta Petrov v subvariantě B1b a varianta řeka s podmínkou realizace severojižního kolejového diametru v subvariantě Ac. Varianta řeka bez diametru je z našeho pohledu extrémně riziková a její samostatnou realizaci nepodporujeme.
Zatřetí, na jednání rady i zastupitelstva jsem plně v souladu výše zmíněného oficiálního stanoviska navrhoval a podporoval primárně variantu B1b (v subvariantě B1b300), poté co v obou případech neprošla jsem podpořil variantu Ac s podmínkou diametru, opět v souladu s oficiálním stanoviskem. Na Radě se jednalo o hlasování k bodu 117, viz:https://1url.cz/@zubvrade, na zastupitelstvu to byl jediný bod, viz: https://1url.cz/@zubnazmb.

A za čtvrté, když teď vláda prostřednictvím MD podmínku diametru odmítla, podpořil jsem dnes na radě zařazení materiálu, jehož cílem měla být výzva vládě, aby funkční etapu diametru zahrnula do výběru výsledné varianty ŽUBu v souladu se stanoviskem zastupitelstva, ale hnutí ANO zařazení materiálu na program jednání zablokovalo.
Tomáš Koláčný
Pirátská strana - předseda místního sdružení Brno a člen republikového výboru
statutární město Brno - radní města Brna, předseda komise organizační a otevřenosti úřadu RMB a člen kontrolního výboru ZMB
tel: +420 736 661 244 e-mail: [email protected]

Martin.Cezik
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2018, 16:39
Profese: Pracovnik IT
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Martin.Cezik » 02 zář 2018, 12:56

Po delsi dobe zdravim a dam par dotazu ohledne nove zavedeneho rezidentniho parkovani.

Sleduji FB Piratu na Jizni Morave, takze jsem priblizne obeznamen s postoji ohledne RP. Rad bych si udelal jasno v nekterych vecech, kterym nerozumim.

Jak se pirati stavi k plosnemu zakazu vjezdu do historickeho centra?
- Asi nikdo nechce z namesti Svobody udelat hlavni dopravni tepnu (jak nekteri demagogicti zastanci zakazu tvrdi), ale proc se nove zona zakazu vjezdu rozsiruje i na prilehle ulice, na kterych byli casto zavisli nekteri obyvatele a navstevnici?
- Zasobovani je timto zakazem nove omezeno v obrovske mire. Prijde vam to spravne? Neni podle vas ohrozena podnikatelska cinnost v oblasti?
- I ZTP nove musi na Zvonarku 5, vyridit si povoleni vjezdu. Dle mnoha pravnich rozboru je tento zpusob protizakonny. Jak se k tomu stavite vy?
- Jak se stavite ke komunikaci FB profilu Parkovanivbrne.cz ohledne vjezdu ruznych dorucovatelu, zasobovani, dopravcu, remeslniku a podobne, kdyz v teto komunikaci vam napisou "stavte se u nas na Zvonarce a individualne se domluvime". Nemelo by toto byt reseno plosne a univerzalne?
- Jake je zde opatreni proti korupci (typu "hosi, dam vam kazdemu 100k, kdyz PPL nepovolite vjezd, ale DPD sem bude moct")?
- Co rikate na to, ze se zakaz vjezdu prakticky potaji schoval pod rezidentni parkovani?
- Co rikate na zpusob provedeni kameroveho systemu, kdy budou nacitany do databaze RZ aut a mesto bude rozesilat automaticke pokuty. Nebojite se zatizeni magistratu a potrebu najmout nesmyslny pocet novych uredniku?

Co si jako zastupci elektronizace verejne spravy myslite o nutnosti dokladat technicky prukaz vozidla, osvedceni o registraci a nebo leasingovou smlouvu? Neprijde vam to hloupe, kdyz toto ma MMB v ramci registru vozidel k dispozici?

Jak se stavite k tomu, ze vetsina online nastroju k rezidentnimu prakovani dodnes (dva dny po startu) nefunguje na zarizenich s iOS a v prohlizecich Safari a Firefox?

Zajimal by me vas postoj k tzv. carsharingovym spolecnostem (a jejich vyhodach v ramci RP). V cem se Carsharing podle vas lisi od pujcovny aut?


Jak kvalitni se vam zda komunikace na FB profilu Parkovanivbrne.cz?
- Odpovedi provadi pracovnici magistratu nebo nejaka najata merketingova firma?
- Jak se stavite asi k nejvic skandalnimu prohlaseni, ze parkovacich mist neubyde? Toto bylo totiz obratem vyvraceno, nacez prohlaseni bylo upresneno tim, ze parkovaci mista neubydou podle novych norem. Kdyby se ale nove normy neaplikovaly (a kdyby se nepremalovavala mista, tak ani nemusely), mist bude mnohonasobne vice. Tj. oproti puvodnimu stavu mist ubyde znatelne.

A jako posledni vec bych poprosil o OOP č.j. MMB/137269-2/2018. Na FB bylo odpovezeno, ze je to dokument interniho charakteru a protoze uz nemusi byt na uredni desce, tak nebude poskytnut. Jako zastupce otevrene samospravy vas zadam o poskytnuti (klidne neoficialni formou). Usetrite tak lesy CR o nekolik papiru a obalky (nemam zatim DS) v pripade aplikace Zakona 106/1999 Sb.

Dekuji

Uživatelský avatar
Tomas.Kolacny
Republikový výbor
Příspěvky: 2488
Registrován: 04 kvě 2012, 01:22
Profese: Zastupitel města Brna
Bydliště: Brno - Židenice
Dal poděkování: 1075 poděkování
Dostal poděkování: 2481 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Tomas.Kolacny » 02 zář 2018, 15:05

Vezmu to postupně.

(píšete, že jste naše vyjádření k rezidentnímu parkování četl, takže ho nebudu opakovat, jen podotknu, že se současnou podobou nesouhlasíme)

Co se týká zákazu vjezdu do historického centra, přes den ve všední dny zde byl vjezd omezen nejméně posledních 10 let, co si já pamatuju, nicméně vzhledem k existenci parkoviště na Dominikánském náměstí byl o víkendech a v noci vjezd povolen. Toto parkoviště už se ovšem po rekonstrukci na náměstí nevrátí a na ostatních parkovacích plochách v historickém centru je zaveden režim rezidentního parkování, tedy i kdyby zákaz zůstal v té podobě, v jaké byl dřív, řidiči by ve veřejném prostoru neměli kde zaparkovat. Samozřejmě platí možnost parkovat ve Špalíčku a dalších parkovacích domech v oblasti, do kterých je vjezd povolen pro všechny zde parkující, fakticky tedy zákaz zamezuje jen průjezdu historickým centrem. Rezidenti mají právo na nákup rezidentního parkovacího oprávnění, tedy těch se zákaz dotkne jen vyvolanou povinností oprávnění vyřídit.

režim vjezdu pro zásobování běžného zboží nepovažuji za nijak problematický, každý den ráno a večer je podle mě dostačující. Co je ale zásadní problém, je situace se zásobováním rychle kazitelného zboží, které v minulosti mělo vjezd povolen na zásobování během oběda a ten nyní Mrázek z předpisu vyhodil. Na jednáních jsem na to několikrát upozorňoval a Mrázek na to reagoval tak, že si mají zaparkovat na okraji historického centra a odvézt si to na rudlu... Fakticky předpokládám, že to bude řešeno využíváním rezidentního zásobování, ale je to problém, který restaurace ohrožuje.

K situaci se ZTP a ZTP/P jsem se vyjadřoval už na facebooku, samozřejmě je špatně, že si město klade podmínky pro čerpání práv těchto osob, která jim stanovuje zákon, ale to je problém celého technického řešení s kamerama, které od začátku odmítáme.

Komunikace profilu parkovanivbrne je nešťastná a neprofesionální, kdo za ním sedí nevím, předpokládám, že někdo z BKOMu.

Opatřením proti korupci je zásada rovnosti a zákaz diskriminace (plynoucí ze zákona), pokud by PPLku nebyl vjezd povolen a DPDčku jo, tak PPL město zažaluje a s jistotou soud vyhraje, město určitě do něčeho takového nepůjde.

Jak jsem psal, zákaz je důsledek rezidentního parkování, neschoval se pod něj, pouze vyplynul z toho, že už ve veřejném prostoru nebudou nerezidentní parkovací místa, stále je ovšem možnost parkovat v parkovacích domech.

Kamerový systém je kapitola sama o sobě. My nesouhlasíme principiálně s plošným osazováním města kamerami, navíc proto, že k výstupům mají kromě odboru dopravy a policie přístup ještě další instituce (víc, než 10) a hrozí tedy potenciální zneužití dat. Automatizovaná kontrola přestupků při vjezdu a automatizované udělování pokut taky špatně, je to šikanózní, způsobuje to velké problémy lidem se ZTP, stojí to ranec a celou zakázku provázejí podivnosti, kdy do výběrka na realizátora zakázky za 30 mega se přihlásila jen jedna firma a to ta, která připravovala projektovou dokumentaci. Jsme samozřejmě proti, kontrolu vjezdu do centra by měli dělat strážníci MP a ne automat.

Nutnost dokládat vztah k vozidlu je v současné legislativní situaci jediná možnost, registr vozidel je totiž registrem státní správy, kdežto registr parkovacích oprávnění je samosprávní a zákon neumožňuje, aby si městská samospráva vytáhla data z registru státní správy. Z pohledu digitalizace je to samozřejmě špatně, ale město s tím nic nenadělá, to musí sněmovna.

Že většina online nástrojů nefunguje je ukázkový příklad polovičatosti celého řešení a samozřejmě je to špatně. Ukazuje to, že množství výsledků jsou pro ANO důležitější, než jejich kvalita. Ta za peníze, co celý systém SOBD stál, bych čekal něco úplně jiného.

Povolení pro carsharing vnímám jako naprosto správné, přičemž carsharing není půjčovna zejména proto, že půjčovna se zaměřuje na dlouhodobější pronájmy, carsharing je pro krátkodobé mnohonásobné pronájmy a mobilita vozidel je jeho základem. Samozřejmě by ale systém RP měl pamatovat i na vjezd a parkování vozidel z půjčovny.

Co se týká úbytku parkovacích míst, tak při jakémkoli zásahu do značení a jakékoli rekonstrukci ulice vždy parkovací místa ubudou, jelikož auta se zvětšila a normy na to pamatují. To ale neznamená, že by se teď mělo celé město přestat opravovat. Parkovací místa je potřeba budovat v parkovacích domech, ve vnitroblocích, na odstavných plochách, ...

Zmíněné opatření zkusím vyptat, podle čísla nevím, o co se jedná.

Snad jsem na nic nezapomněl.
Tomáš Koláčný
Pirátská strana - předseda místního sdružení Brno a člen republikového výboru
statutární město Brno - radní města Brna, předseda komise organizační a otevřenosti úřadu RMB a člen kontrolního výboru ZMB
tel: +420 736 661 244 e-mail: [email protected]

Martin.Cezik
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 9
Registrován: 28 kvě 2018, 16:39
Profese: Pracovnik IT
Dal poděkování: 3 poděkování
Dostal poděkování: 6 poděkování

Re: Doprava, parkování, P+R aj.

Příspěvek od Martin.Cezik » 02 zář 2018, 15:58

Dekuji za rychlou a obsahlou odpoved. Muj pohled na celou problematiku je trochu radikalnejsi, ale v klicovych bodech se shodujeme a jsem rad, ze alespon v Piratech vidim v ramci teto problematiky zastani. Skoda ze je vas malo a ANO s poskoky si tak prakticky stejne dela co chce.

Neshodneme se pouze na srovnani carsharingu a klasickych autopujcoven. Podle me je carsharing jen malicko jinou formou autopujcovny a nejedna se o delku pronajmu, ale spise o klientelu a zpusob vypujcovani. Zatimco existujici carsharing v Brne (alespon marketingove) cili spise na rodiny, ktere potrebuji obcasne auto, autopujcovny se bezne soustreduji napriklad na turisty, cizince a jakekoli jednorazove vypujceni. Autopujcovnam je ovsem z definice stejne pravo jako carsharingovym spolecnostem upreno podminkou na online elektronicky rezervacni system, ktery klasicke autopujcovny zpravidlna nemaji. O to vice me zarazi pozadavek mesta na staly pristup do tohoto rezervacniho systemu. Orwella jsem cetl uz pred pekne dlouhou dobu, ale desi me, jak nebezpecne se zaciname blizit jeho textum. Podobny nazor mam na Uber vs Taxisluzba kdy se jedna akorat o modernejsi pojeti stejne sluzby (tj. smluvni prepravy osob).

Kazdopadne diky za reakci a budu cekat zda se podari ziskat to opatreni. Co je mi znamo, na zaklade tohoto opatreni byla schvalena mistni uprava provozu na pozemnich komunikacich. Nevim co by tam melo byt zavadne, ale magistrat na nej myl nekolikrat dotazovan a opakovane odmitl vydat "protoze to bylo stazeno z uredni desky, tak uz neni potreba".

Odpovědět

Zpět na „Brno“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host