Jsem silně otevřen úpravám.
Rozdílem, oproti návrhu předsednictva/republikového výboru je zejména to, že kromě vedoucího kanceláře se výslovně zavádí i kancelář strany jako taková. Tím je odstraněna nejasnost, do jaké míry je vedoucí kanceláře vedoucím vedoucích. Jednoduše není. Kancelář a odbory stojí vedle sebe, stejně jako vedoucí kanceláře a vedoucí odborů.Návrh usnesení B píše:Celostátní fórum
- schvaluje změny předpisu o zřízení komisí a odborů dle Přílohy,
- stanovuje, že tyto změny vstupují v účinnost 30 dní po schválení.
Příloha píše:
- V § 1 odst. (1) se ruší písmeno d); ostatní písmena se přečíslují,
- V § 1 2 odst. (2) se před slovo "garanti" doplňuje text "kancelář,"
- § 3 včetně nadpisu nově zní:
§ 3 Kancelář a odbory
Kancelář a odbory vykonávají správu stranických věcí. Republikové předsednictvo úkoluje a kontroluje vedoucího kanceláře a vedoucího odboru, pokud jde o jeho působnost, která není výlučná. Výlučnou působnost odborů stanoví prováděcí předpis.- § 4 včetně nadpisu nově zní:
§ 4 Vedoucí kanceláře
- (1) Republikové předsednictvo jmenuje a odvolává vedoucího kanceláře.
- (2) Vedoucím kanceláře může být pouze osoba, která není členem strany.
- (3) Vedoucí kanceláře ve vnitrostranické politice zachovává striktní neutralitu.
- (4) Funkce vedoucího kanceláře je neslučitelná s jinou funkcí ve straně a placenou veřejnou funkcí; to neplatí o krátkodobých úlohách ve veřejném zájmu jako členství v okrskové volební komisi.
- (5) Vedoucí kanceláře zajišťuje plnění strategie strany, měření výsledků, plnění úkolů uložených republikovým předsednictvem a koordinaci činností zahrnující více odborů.
- V § 5 se odst. (4) vypouští; následující odstavce se přečíslují.
(Stejně jako v hlavním návrhu je i zde stanoveno, že předsednictvo řídí kancelář a odbory skrze vedoucí a nikoliv přímo.)
V ustanovením o vedoucím kanceláře jsem se pokusil přehodit ustanovení tak, aby po sobě následovala logičtěji. (Nabízí se i sloučení některých těchto souvisejících bodů do jednoho odstavce.)
Prosím o podporu tohoto alternativního návrhu, pokud jeho dikce dle vás vyřeší problém, který máte s návrhem předsednictva/výboru.
Vyznačení změn píše: § 1 Zřízení orgánů strany
(1) Celostátní fórum zřizuje (čl. 8(5)b St) tyto odbory:(2) V rámci České pirátské strany dále působí kancelář, garanti a kluby, kteří nemají postavení orgánu strany.
- a) mediální odbor,
- b) administrativní odbor,
- c) technický odbor,
d) finanční odbor,e)d) zahraniční odbor,f)e) personální odbor.
Pravomoc a působnost
§ 3Pravomoc odborůKancelář a odbory
Kancelář a odbory vykonávají správu stranických věcí. Republikové předsednictvo úkoluje a kontroluje vedoucího kanceláře a vedoucího odboru, pokud jde o jeho působnost, která není výlučná. Výlučnou působnost odborů stanoví prováděcí předpis.
§ 4 Vedoucí kanceláře§ 5 Působnost odborů
- (1) Republikové předsednictvo jmenuje a odvolává vedoucího kanceláře.
- (2) Vedoucím kanceláře může být pouze osoba, která není členem strany.
- (3) Vedoucí kanceláře ve vnitrostranické politice zachovává striktní neutralitu.
- (4) Funkce vedoucího kanceláře je neslučitelná s jinou funkcí ve straně a placenou veřejnou funkcí; to neplatí o krátkodobých úlohách ve veřejném zájmu jako členství v okrskové volební komisi.
- (5) Vedoucí kanceláře zajišťuje plnění strategie strany, měření výsledků, plnění úkolů uložených republikovým předsednictvem a koordinaci činností zahrnující více odborů.
(4) Finanční odbor působí v oblasti plánování financí strany, zejména spravuje pokladnu, dohlíží na toky peněz ve straně, vede účetnictví, sestavuje účetní uzávěrku, spolupracuje s finančním auditorem a zpracovává výroční finanční zprávu strany pro Poslaneckou sněmovnu České republiky.
(5)(4) Zahraniční odbor komunikuje s dalšími členy mezinárodního pirátského hnutí, zejména přináší v zahraničí osvědčené nápady do strany, vypracovává společný postup při projednávání mezinárodních problémů.
(6)(5) Personální odbor má na starosti zapojování dobrovolníků do činností strany, zejména práci s nováčky směřující k jejich osobnostnímu růstu a lepšímu uplatnění v rámci strany, správu přehledu schopností, dovedností a nabídek dobrovolníků a koordinaci hledání lidí vhodných na úkoly.