Díky Olze za reakci, ano primárně jde o zájem o věc a o to, aby nějaký kancléř prošel, snažím se tak odstranit výhrady, které se objevili, najmě, že formulace
Vedoucí kanceláře a odbory vykonávají správu stranických věcí.
může vést k výkladu, že vedoucí kanceláře stojí zcela nad odbory a je vedoucím vedoucích. Pokud by vedoucí kanceláře měl být vedoucím vedoucích (což mám za to, že ani ve vašem návrhu nemá) formulace v ZřKO by asi také měli vypadat poněkud jinak.
Co se zřízení pozice vedoucího kanceláře týče, stále je zřízen jako pozice. "Vedoucí kanceláře a jeho asistenti", kteří mají společně vykonávat finanční, správní a administrativní činnost se v mém návrhu nazývají "kancelář". Nevím jestli pojmenování uzlu je přidáním nového uzlu do struktury, ale je pravda, že to takto může být vnímáno jako pouhé přemalování FO a hlavně změna zdroje jeho moci (vedoucí není volen, je jmenován). Právě proto je tam ovšem § 4 který vedoucího kanceláře zakotvuje poněkud jinak, co do pravomocí než ostatní vedoucí - je tam to měření plnění strategie a koordinace činností zahrnujících více odborů.
Osobně vnímám rozdíly mezi svým návrhem a návrhem předsednictva jako primárně estetické či symbolické. (Kancelář by stejně dobře mohla být zavedena na úrovni OŘ a chovat se úplně stejně.) Ať bude schválen kterýkoliv návrh, budu spokojen, chtěl jsem svým návrhem jen reagovat na některé výtky, které zazněli a případně vyprovokovat širší diskuzi. Pokud se ukáže, že to nebylo potřeba, nevadí.