Elektromobilita

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni

Uživatelský avatar
Vit.Jurasek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 819
Registrován: 24 led 2012, 17:41
Profese: Programátor
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 5101 poděkování
Dostal poděkování: 1500 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Vit.Jurasek » 10 říj 2019, 11:08

Michal.Stepan píše:
08 říj 2019, 14:03
Ales.Jakl píše:
06 říj 2019, 10:05
Souhlas, ale přechod na železnici zahrnuje taky zbourání těch tisíců výrobních hal okolo velkých měst (takto zničeno statisíce hektarů kvalitní zemědělské půdy a snížena vodní retence krajiny), stavěných na kamionovou logistiku mimo dosah železnice a jejich přesun někam? na dostřel železniční vlečky. V té nutné mezifázi (zdražení kamionové dopravy) je zatím vodík nejlogičtější.
Nemuselo by se nic bourat, třeba areál Amazon v Dobrovízi by bylo možno připojit na železnici poměrně jednoduše. V areálu řady firem jsou nefunční vlečky. Je to jen o nastavení dotační politiky státu. Vždyť třeba tramvaje se přepravují kamiony, leckdy i železniční vozidla. je to o poplatcích.
A taky o kapacitě sítě. Zcela matematicky - vleze se na naše železnice o 50 - 100 % víc vlaků? Čísla neznám, ale tipoval bych, že aktuální stav bude tak volných 10-20 % kapacity s tím, že budou místa, kde je volná kapacita záporná (tzn. ani rozšíření nebude stačit)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vit.Jurasek za příspěvek:
Nikezeus

Uživatelský avatar
Jiri.Kaderavek
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 7713
Registrován: 21 dub 2009, 12:58
Profese: programátor, analytik, manažer, trenér
Dal poděkování: 2466 poděkování
Dostal poděkování: 6882 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Jiri.Kaderavek » 11 říj 2019, 13:42

Nejsem apriori proti elektromobilitě, v zásadě se mi líbí, ale... ať víme jaké jsou nástrahy.

Těžká rána pro elektromobily, slavný vynáleze, sir James Dyson s nimi i po utracení 73 miliard končí
https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... ard-konci/

Dění v Nizozemsku ukazuje, co nastane v celé Evropě, až EU přitlačí na elektromobily. Nizozemsko je po Norsku druhou zemí Evropy, která enormním způsobem tlačí na rozvoj elektrické mobility. Výsledek? Prodeje nových aut letí dolů, zatímco odbyt ojetin rychle stoupá, jak varovali experti https://www.autoforum.cz/predstaveni/te ... ard-konci/
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jiri.Kaderavek za příspěvky (celkem 2):
Antonino, Petr.Vileta
Zakladatel České pirátské strany

Ondra.kl
Příznivec Pirátů – Moravskoslezský kraj
Příspěvky: 3106
Registrován: 18 čer 2009, 12:09
Profese: IT administrátor
Dal poděkování: 563 poděkování
Dostal poděkování: 2945 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Ondra.kl » 11 říj 2019, 15:20

Michal.Stepan píše:
06 říj 2019, 09:26
Přechod kamionů na nefosilní zdroje vyzkoušený 200 léty provozu se jmenuje železnice.
Jistě, jen jaksi dlouhodobě prohrává s kamiony. Je pomalá, jezdí jenom někam a někdy. Překládka z vlaku na kamiony je hezká myšlenka, ale pokud zabeze 1-2 dny tak je to o ničem neboť kamion za tu dobu projede půlku evropy.
Ivor.Kollar píše:
06 říj 2019, 10:51
obmedzenie IAD kde je to mozne
To v podstatě znamená že by měly být cesty jen a pouze pro MHD, což je nereálné. V opačném případě je to o dopravních schopnostech. A tam opět MHD jezdí jen někdy a někam ... a taky může být potřeba přetoupit, což v případě zpoždění spoje může znamenat čekat 20 minut v mraze. Ono když jedu MHD 1-1,5 hodiny a autem 25 minut, tak je asi jasné co budou lidi preferovat.

Chci tím říci, že zvýšení podílu železnice / hromadné dopravy na úkor kamionů / IAD je primárně otázkou rapidního zlepšení dopravních schopností železnice / hromadné dopravy, tak aby byla aspoň trochu konkurenceschopná.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondra.kl za příspěvek:
Vit.Jurasek

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 27530
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: živnostník, programátor
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 25484 poděkování
Dostal poděkování: 21335 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Petr.Vileta » 11 říj 2019, 15:35

Ondra.kl píše:
11 říj 2019, 15:20
Michal.Stepan píše:
06 říj 2019, 09:26
Přechod kamionů na nefosilní zdroje vyzkoušený 200 léty provozu se jmenuje železnice.
Jistě, jen jaksi dlouhodobě prohrává s kamiony. Je pomalá, jezdí jenom někam a někdy. Překládka z vlaku na kamiony je hezká myšlenka, ale pokud zabeze 1-2 dny tak je to o ničem neboť kamion za tu dobu projede půlku evropy.
V podstatě jsou dvě ekonomicky a časově možné cesty.

1) najíždět s celým kamionem na vagony a ty operativně připojovat k jakémukoliv vlaku, ke kterému to bude technicky možné (k Pendolinu asi ne, ale za osobní vlak klidně dva kamiony připřáhnout)
To by ovšem znamenalo mít takové vagony, mít je na každém nádraží připravené, mít tam vhodné rampy, posunovací lokomotivu, upravit jízdní řády.

2) Tohle

3247453_kamion-nakladak-nakladni-auto-automobil-elektrifikace-elektrina-sberac-trolej-v0.jpg
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.

Uživatelský avatar
Vaclav.Zidek
Koordinátor krajského sdružení
Příspěvky: 525
Registrován: 06 dub 2018, 18:25
Profese: OSVČ
Dal poděkování: 480 poděkování
Dostal poděkování: 641 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Vaclav.Zidek » 11 říj 2019, 19:39

Petr.Vileta píše:
11 říj 2019, 15:35

1) najíždět s celým kamionem na vagony a ty operativně připojovat k jakémukoliv vlaku, ke kterému to bude technicky možné (k Pendolinu asi ne, ale za osobní vlak klidně dva kamiony připřáhnout)
Dva kamiony za jednu hodinu nejsou řešení ničeho. Když to řeknu jednoduše :-)
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vaclav.Zidek za příspěvek:
Petr.Vileta
Václav Židek

Telefon: 775 198 038, Email: [email protected]
Facebook: https://www.facebook.com/vaclav.zidek

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2457
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Kohoutovice
Dal poděkování: 10348 poděkování
Dostal poděkování: 5239 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Pavel.Moravec » 11 říj 2019, 20:42

Vaclav.Zidek píše:
11 říj 2019, 19:39
Petr.Vileta píše:
11 říj 2019, 15:35

1) najíždět s celým kamionem na vagony a ty operativně připojovat k jakémukoliv vlaku, ke kterému to bude technicky možné (k Pendolinu asi ne, ale za osobní vlak klidně dva kamiony připřáhnout)
Dva kamiony za jednu hodinu nejsou řešení ničeho. Když to řeknu jednoduše :-)
Na hlavních tratích jezdí mnohem více vlaků než jeden za hodinu. Navíc těch kamionů může být o dost víc.

Není to ultimátní jednoduché řešení celého daného problému - protože zkrátka neexistuje jednoduché řešení. Spíše kombinace X dílčích. Každý kamion ze silnice na železnici je slušná úspora v emisích.

(u tohoto návrhu bych se spíš obával, zda takový vlak utáhne lokomotiva. Zvlášť když dopředu nevíme jestli se připojí jeden kamion nebo deset, což už s hmotností vlaku trochu zamává - a mít naddimenzované lokomotivy "co kdyby 10 kamionů", kdo je zaplatí?)
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.

Nikezeus
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 159
Registrován: 23 bře 2017, 11:12
Profese: Logistika
Dal poděkování: 30 poděkování
Dostal poděkování: 109 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Nikezeus » 11 říj 2019, 20:51

Ondra.kl píše:
11 říj 2019, 15:20
Jistě, jen jaksi dlouhodobě prohrává s kamiony. Je pomalá, jezdí jenom někam a někdy. Překládka z vlaku na kamiony je hezká myšlenka, ale pokud zabeze 1-2 dny tak je to o ničem neboť kamion za tu dobu projede půlku evropy.
Ta obecna informace o prekladce zelecnice/silnice trvajici dny pochazi odkud?
Jinak doba nakladky kontejneru "z auta na vlak" se u nejvykonejsich systemu(ACTS) pocita na minuty.

"Nakládka i vykládka se provádí bez dalších speciálních manipulačních prostředků pro vertikální překládku, je možné přímé překládání kontejneru mezi železničním vozem a automobilovým nosičem, složení (naložení) kontejneru je možné na libovolném potřebném místě (není nutný terminál), k provedení překládky je potřeba jednoho pracovníka (řidič automobilového nosiče), vysoká produktivita práce a dopravní výkony (doba 1 překládky trvá asi 5 minut)"
https://cs.wikipedia.org/wiki/Kontejnerizace

K nakladce kamionu na vlak. Efektivnejsi je samozrejme kontejnerova preprava, vozit na dalku jako naklad jeste tahac s navesem je neekonomicke, misto "parkovani ve vlaku" muze vykovat dalsi praci.

Ale souhlasim s argumentem, ze kapacita zeleznice je problem a neni uz moc kde brat.
https://www.dnoviny.cz/zeleznicni-dopra ... -zeleznice

Konecne staci se podivat jak je zde preferovana silnicni doprava oproti zeleznicni( nove dalnice vs nove trate nebo zkapacitneni stavajicich), narozdil od Nemecka, kde se mezi mesty rozsiruji trate o 3.-4. kolej. O tom si nejvytizenejsi usek zeleznice mezi Prahou a Ostravou muze nechat jen zdat.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Nikezeus za příspěvek:
Pavel.Moravec

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 164
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 390 poděkování
Dostal poděkování: 205 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Michal.Stepan » 11 říj 2019, 21:20

Ondra.kl píše:
11 říj 2019, 15:20
Michal.Stepan píše:
06 říj 2019, 09:26
Přechod kamionů na nefosilní zdroje vyzkoušený 200 léty provozu se jmenuje železnice.
Jistě, jen jaksi dlouhodobě prohrává s kamiony. Je pomalá, jezdí jenom někam a někdy.
Kamiony mají v Evropě povolenou rychlost 80 km/h, nákladní vlaky jezdí běžně 100 km/h a je snaha to zvýšit na 160 km/h. Problém je opravdu v těch poplatcích, když se tramvaj do dílen vyplatí vézt na kamionu. Jetli jste někdy viděli tramvaj na vagonu a na kamionu, tak už nikdy nebudete tvrdit, že je kamion rychlejší.

Antonino
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 758
Registrován: 04 pro 2018, 20:58
Profese: manažer & lektor
Dal poděkování: 561 poděkování
Dostal poděkování: 718 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Antonino » 11 říj 2019, 21:27

Pavel.Moravec píše:
11 říj 2019, 20:42
Vaclav.Zidek píše:
11 říj 2019, 19:39
Petr.Vileta píše:
11 říj 2019, 15:35

1) najíždět s celým kamionem na vagony a ty operativně připojovat k jakémukoliv vlaku, ke kterému to bude technicky možné (k Pendolinu asi ne, ale za osobní vlak klidně dva kamiony připřáhnout)
Dva kamiony za jednu hodinu nejsou řešení ničeho. Když to řeknu jednoduše :-)
Na hlavních tratích jezdí mnohem více vlaků než jeden za hodinu. Navíc těch kamionů může být o dost víc.

Není to ultimátní jednoduché řešení celého daného problému - protože zkrátka neexistuje jednoduché řešení. Spíše kombinace X dílčích. Každý kamion ze silnice na železnici je slušná úspora v emisích.

(u tohoto návrhu bych se spíš obával, zda takový vlak utáhne lokomotiva. Zvlášť když dopředu nevíme jestli se připojí jeden kamion nebo deset, což už s hmotností vlaku trochu zamává - a mít naddimenzované lokomotivy "co kdyby 10 kamionů", kdo je zaplatí?)
Mně to připadne celé praštěné. Ty osobní vlaky by musely být zpožděné. Bodou tím pak lidé chtít cestovat? Nepřesunou se do aut a autobusů?
Co ta šílená spedice k tomu? Kdo by to uřídil? Co řidiči těch kamionů?

Pokud by se pořádně osolily poplatky za nákladní dopravu (protože externalita), on by si to trh nějak začal regulovat sám...

Uživatelský avatar
Pavel.Moravec
Člen KS Jihomoravský kraj
Příspěvky: 2457
Registrován: 27 dub 2011, 17:25
Profese: IT
Bydliště: Brno Kohoutovice
Dal poděkování: 10348 poděkování
Dostal poděkování: 5239 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita

Příspěvek od Pavel.Moravec » 11 říj 2019, 21:39

Antonino píše:
11 říj 2019, 21:27
Pavel.Moravec píše:
11 říj 2019, 20:42
Vaclav.Zidek píše:
11 říj 2019, 19:39


Dva kamiony za jednu hodinu nejsou řešení ničeho. Když to řeknu jednoduše :-)
Na hlavních tratích jezdí mnohem více vlaků než jeden za hodinu. Navíc těch kamionů může být o dost víc.

Není to ultimátní jednoduché řešení celého daného problému - protože zkrátka neexistuje jednoduché řešení. Spíše kombinace X dílčích. Každý kamion ze silnice na železnici je slušná úspora v emisích.

(u tohoto návrhu bych se spíš obával, zda takový vlak utáhne lokomotiva. Zvlášť když dopředu nevíme jestli se připojí jeden kamion nebo deset, což už s hmotností vlaku trochu zamává - a mít naddimenzované lokomotivy "co kdyby 10 kamionů", kdo je zaplatí?)
Mně to připadne celé praštěné. Ty osobní vlaky by musely být zpožděné. Bodou tím pak lidé chtít cestovat? Nepřesunou se do aut a autobusů?
Co ta šílená spedice k tomu? Kdo by to uřídil? Co řidiči těch kamionů?

Pokud by se pořádně osolily poplatky za nákladní dopravu (protože externalita), on by si to trh nějak začal regulovat sám...
Jako přijde mi smysluplnější mít ryze nákladní vlaky a ryze osobní, ale nechci dopředu zavrhovat žádnou možnost. Třeba v minulosti poštovní vozy u osobní dopravy měly smysl (a i dnes mít možnost přes vlaky s jejich návazností poslat balíky kamkoliv na nádraží..?)
Bývalý správce @PiratiJMK i @PiratePartyCZ, bývalý člen KK.

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Životní prostředí a zemědělství“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 0 hostů