Dálnice D3

Moderátoři: Vedouci organu, asistent strany, Odbor - personalni, Krajske expertni tymy - vedouci

Uživatelský avatar
Michal.Stepan
Člen KS Praha
Příspěvky: 228
Registrován: 30 zář 2017, 11:16
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha, Malá Strana
Dal poděkování: 455 poděkování
Dostal poděkování: 285 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Michal.Stepan »

Ondrej.Kalis píše:
06 úno 2020, 10:43

Drobné doplnění. Navýšení kapacity souprav bez z zkrácení intervalu ve VHD obvykle nevyvolá výraznou dopravní indukci (vyjma případů, kdy dojde k výraznému zvýšení komfortu nebo kdy dochází v současnosti k nepobírání cestujících - tedy je ohrožena spolehlivost VHD). Naopak zkrácení intervalu dopravní indukci vyvolá a docela silnou, příkladem může být např. zkrácení intervalu na některých tram linkách z 8 min na 4 min. Zdá se to na první pohled možná laicky zvláštní, ale skutečně i při takto krátkém intervalu má jeho snížení na polovinu výrazný efekt.

A pokud bychom se bavili o zkrácení ze 60 min na 30 min, tam může být dopad mnohem silnější.
To je sice pravda, ale základní povinností je nabídnout dostatečnou kapacitu a největší dopravní indukci vyvolá růst počtu obyvatel. Prodloužení souprav nevylučuje do budoucna zkrácení intervalů, pokud se vybudují nové koleje. Zásadní rozdíl je v tom, že prodloužení nástupišť je asi 10x rychlejší než výstavba nové tratě a finančně je o několik řádů někde jinde. A u tramvají zkracování interválů pod hranici 4 minut nedává smysl, protože tramvaje se pak sjíždějí a klesá kutura cetování, protože první tramvaj je narvaná a dryhá prázdá.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michal.Stepan za příspěvek:
Jiri.Snizek

Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 1365
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 2616 poděkování
Dostal poděkování: 2087 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

Pokud by si chtěl někdo udělat představu o dírách (v zemi) kolem Jílového, doporučuji návštěvu štol, které provozuje Jílovské muzem - Halíře, Paduánského (ta je trošku zážitková) - viz LINK. Vhodné i pro stavaře pro zhodnocení podnikatelského záměru na zalévání děr kolem Jílového betonem (vypadá to na dobrý byznys).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvky (celkem 2):
Ondrej.Kalis, Jan.Licka
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 0 hostů