Dálnice D3

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 93
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 509 poděkování
Dostal poděkování: 118 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Roman.Moravek »

Jan.Korbel píše:
15 zář 2020, 16:49
Jako líbí se mi vaše zaujetí a pevné přesvědčení :) blížící se naprosté zaslepenosti :( Pokud to chcete řešit seriózně, zkuste poslouchat i protiargumenty a nedělat, že neexistují. Viz např. porovnání nákladů jen podle obchvatů (trošku mimo...).

Nebo k té statistice nehodovosti - to je počet nehod na kolik kilometrů? Podle wiki máme přes 5600km silnic 1. třídy, ale jen 1200km dálnic, takže pokud je to absolutně, je to ve skutečnosti statistika v neprospěch dálnic (všichni odpůrci D3 v SčK děkují za nahrávku na smeč).

Sorry, ale po vší té diskuzi napsat "D3 se zdá být jako bezproblémová stavba", je těžko stravitelné. To je něco na úrovni snů vašeho oblíbence Havlíčka.
Honzo, souhlasím s tebou, že porovnání nákladů (zkapacitnění I/3 vs. nová západní varianta D3) jen podle nákladů na vybudování obchvatů měst a obcí neobstojí. Určitě současně schválená trasa vychází dráž. O tom není sporu. Ale chápu proč to Petr napsal. Chtěl nejspíše sdělit, že těch obchvatů při zkapacitnění I/3 bude více a tak to určitě bude také něco stát. Ale samozřejmě, náklady D3 by byly vyšší.

A rozhodně souhlasím i s tím, že D3 není bezproblémovou stavbou. Buduje se již mnoho desítek let... Vždyť tato stavba byla plánovaná již za Protektorátu (O dálnici v trase dnešní D3 se uvažovalo již v roce 1939, dálnice D3 se přidala poté do páteřní dálniční sítě až v roce 1987). Bohužel dodnes ještě není dostavěná... Jak říkám, včera bylo pozdě. A je pravděpodobné, že do budoucna nám to přinese velké problémy.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Moravek za příspěvek:
Jan.Korbel

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 93
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 509 poděkování
Dostal poděkování: 118 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Roman.Moravek »

Dnešní nejnovější informace ohledně dobudování dálnice D3 přes náš Středočeský kraj naleznete zde:

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... .seznam.cz
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Moravek za příspěvek:
petr_syrovy

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 12
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 11 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od petr_syrovy »

Zdroj pro nehodovost: https://www.policie.cz/clanek/statistik ... 00835.aspx

Porovnávám stavby se shodnou propustností aut. Na I3 je poměrně dost obcí které budou chtít obchvat: Miličín, Votice, Veselka, Olbramovice, Bystřice, Jírovice, Benešov, Mrač, Vysoká Lhota, Čtyřkoly, Senohraby, Mirošovice. Ve stejném dokumentu, kde nalézáme vyčíslení nákladů na D3 najdeme i vyčíslení pro obchvaty silnice I. třídy v rozmezí od 0,5 miliardy po 3.5 miliardy. A dále by bylo dobré zahrnout zkapacitnění D1 od Mirošovic na D0. Pokud to shrneme, pak za úpravy I3, kdy budeme mít stále maximální rychlost 90 km/h se dostáváme bohužel na podobné náklady co bude D3.

Předpokládat, že nebude odpor obcí pro širokou I3 je dle mého lehkovážné. Doufat, že by komunikace I3 nebyla rozšířena o další pruhy, by znamenalo, že se nebavíme o alternativně k dálnici D3.
Tito uživatelé poděkovali autorovi petr_syrovy za příspěvek:
Roman.Moravek

Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 1482
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 2837 poděkování
Dostal poděkování: 2252 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

A ty obchvaty na I/3 se s D3 stavět nebudou?
Podobné náklady na zkapacitnění I/3 a D3 s největším mostem a tunelama na limitu? :-)
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 93
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 509 poděkování
Dostal poděkování: 118 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Roman.Moravek »

Jan.Licka píše:
05 zář 2020, 13:01
Pro doplnění uvádím finanční rámec ČR, aneb co si můžeme dovolit stavět. Roční rozpočet SFDI je 65,5 mld. Kč. V roce 2019 se vydalo na novou výstavbu silnic a dálnic 18 mld. Kč (nepočítáme opravy a úpravy stávající infrastruktury) v CELÉ ČR, a to včetně peněz EU (program OPD, který končí 2020). Na Středočeský kraj to per capita znamenalo 2,8 mld. Kč/ročně.

Tato částka se nebude v dalších letech navyšovat, a to mj. z následujících důvodů:
- prohloubení deficitu státního rozpočtu nesystémovými kroky
- neexistence plánu důchodové reformy
- změna priorit EU (Green Deal, jednoznačná priorita železniční dopravě)

Dostavba celé zbývající D3 v tabulkových cenách roku 2018 stála 88 miliard Kč, z toho 18 miliard na Středočeský úsek (shodou okolností, současný příspěvek na mejdan důchodců stál podobnou sumu). Laskavý čtenář nechť si dopočítá, jak dlouho by se za těchto podmínek D3 stavěla ...
Peníze navíc by se daly samozřejmě získat půjčkou a/nebo PPP projekty. O D3 žádný PPP partner zatím neuvažuje; viz moje dřívější komentáře - musela by se mu zaplatit z mýta. Extra mýtné brány pro osobní vozidla u nás jsou politicky neprůchozí, a dálková nákladní doprava by v konkurenci spojnic na jih logicky raději volila D4 nebo "zdarma" paralelní I/3, namísto placené D3. A účelový úvěr je pochopitelně potřeba obhájit a splácet s určitou návratností investice (stejný případ, jen státní investor).

I když pominu fakt, že původní EIA pro D3 končí 2022 a v rozpočtu SFDI do té doby není k středočeské D3 ani čárka, i to, že projektově je D3 paskvil - nikdo například zatím geologicky nezkoumal, zda je tunel a most u Luk pod Medníkem realizovatelný - je miliarda za km silniční spojnice, velkoryse načrtnuté k stále nedokončenému okruhu D0 něco, co můžeme lidem nanejvýš slíbit na plakátu.

Měli bychom hledat řešení u kořenů problému: tedy, jak snadno a ekonomicky lidi z dotčené oblasti středních a jižních Čech napojit na kapacitní dopravní síť. Pro přeshraniční spojení by to pak znamenalo narovnat I/3 - kapacitně je tam provoz nižší než na některých dodnes neexistujících obchvatech, viz Olbramovice, které má pan premiér "za barákem" - a zejména zvýšit propustnost IV. železničního koridoru, který v některých úsecích stále zachovává podobu z 19. století.

https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-cla ... et2019.pdf
https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/44/ ... radice.pdf

Jen krátce chci reagovat na čísla, která zde uvádí Honza Lička.
Honza zde uvádí, že roční rozpočet SFDI má být na tento rok ve výši 65,5 mld, ale ve skutečnosti je 124 mld, a příští rok je počítáno s rozpočtem 129 mld.

Zde mám mimo těchto čísel i další informace přímo od důvěryhodného zdroje z MD, kterého osobně znám.
Dovolím si citovat z části korespondence:
"Pokud se nezmění vládní reprezentace (což se nedá vyloučit), tak tato vláda se zavázala zvyšovat rozpočet na dopravní stavby i v dalších letech, protože jinak nedostavíme dálniční sít nikdy. PPP projekt je samozřejmě také jedna z možností, nyní testujeme D4, už tento týden v tom bude velký průlom. Zkapacitnění 4 koridoru nyní probíhá, jedná se o jednu z největších staveb u nás, takže touto cestou také jdeme, a to paralelně s výstavbou D3. Ale znovu opakuji, debaty o trasování D3 se měly vést možná tak 10 let zpátky. Kdybychom nyní debatovali o tom, jak minimalizovat dopady na obce a přírodu, prospělo by to místním mnohem víc, než neustálé zbytečné blokování, které nepomůže vůbec nikomu."

PS. Mnoho z Vás, kteří mě znají osobně, vědí že hnutí ANO nemusím....Ale, jestli MD pojede dle těchto plánů, tak v tomto bude mít Havlíček mou podporu, ač si o něm jinak myslím své...
Tito uživatelé poděkovali autorovi Roman.Moravek za příspěvek:
petr_syrovy

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 12
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 11 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od petr_syrovy »

Jan.Korbel píše:
15 zář 2020, 19:28
A ty obchvaty na I/3 se s D3 stavět nebudou?
Podobné náklady na zkapacitnění I/3 a D3 s největším mostem a tunelama na limitu? :-)
Toto je asi slovíčkaření, ale obchvat je poměrně náročná stavba. A dle nákresu pro D3, který byl prezentován se moc nepočítá s obchvaty měst. D3 se víceméně trasuje mezi obcemi. Na dálnici jsou nájezdy, což je konstrukčně něco jiného než obchvat a je to podstatně levnější.

Nerozumím co si mám představit pod pojmem "největší most". Hledal jsem na Wiki: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_ne ... tů_v_Česku
Dovoluji si tvrdit, že Radotínský most nebude dlouho překonán.

petr_syrovy
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 12
Registrován: 01 čer 2019, 22:13
Profese: vedoucí
Bydliště: Jesenice
Dal poděkování: 11 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od petr_syrovy »

Přikládám odkaz na dokument s aktuálním rozpočtem na tento rok. Čas letí a máme již téměř konec roku 2020. Dle rozpočtu více peněz na stavby.
https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-cla ... et2020.pdf
Tito uživatelé poděkovali autorovi petr_syrovy za příspěvek:
Roman.Moravek

Uživatelský avatar
Jan.Korbel
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 1482
Registrován: 03 úno 2012, 19:04
Profese: IT
Bydliště: Jílové u Prahy
Dal poděkování: 2837 poděkování
Dostal poděkování: 2252 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Jan.Korbel »

Ad slovíčkaření. Ty obchvaty na I/3 jsou potřeba tak jako tak, takže na tom neušetříš, jak naznačuješ. To není žádné slovíčkaření.

V SčK části D3 je v plánu 10 mimoúrovňových křižovatek, 7 tunelů, megamost a 86 mostních objektů (to jsou informace z videa ŘSD, pokud byste to chtěli zpochybňovat).

Ad most - má být nejvyšší viz https://www.youtube.com/watch?v=vKscK9VD9mI 14:45
Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Korbel za příspěvek:
Roman.Moravek
Středočeský profil | "Systémy, kterých se týká tato dohoda, jsou účty majitelky." -- NDA Pirátů

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 93
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 509 poděkování
Dostal poděkování: 118 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Roman.Moravek »

petr_syrovy píše:
16 zář 2020, 21:19
Přikládám odkaz na dokument s aktuálním rozpočtem na tento rok. Čas letí a máme již téměř konec roku 2020. Dle rozpočtu více peněz na stavby.
https://www.sfdi.cz/soubory/obrazky-cla ... et2020.pdf
Petře, díky za podklad.
Já jen doplním, že rozpočet SFDI pro rok 2020 měl být původně výší 109 mld, ale v průběhu tohoto roku se navýšil na 124 mld.
To jen pro úplnost. A příští rok by měl být ještě vyšší, konkrétně 129 mld.
Takže to je ten finanční rámec ČR na tento a příští rok. A v tomto trendu chce vláda pokračovat i do budoucna. To, abychom věděli co si můžeme dovolit stavět, jak napsal Honza Lička.

Uživatelský avatar
Roman.Moravek
Místní předsednictvo
Příspěvky: 93
Registrován: 27 lis 2018, 01:16
Profese: ekonom - OSVČ
Bydliště: Dolní Břežany
Dal poděkování: 509 poděkování
Dostal poděkování: 118 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Dálnice D3

Příspěvek od Roman.Moravek »

Jan.Korbel píše:
15 zář 2020, 17:49
Já dálnice beru obecně jako nezbytnost, ale má to svoje limity. Při resp. před stavbou nových musí být seriózně zvážené všechna pro a proti. Posoudit to v kontextu celé infrastruktury, našich možností, předpokládaných priorit. A ne jako argument papouškovat nesmyslné informace Havlíčka (Romanovo "90% obyvatel ČR chce D3 tudy") nebo zpochybňovat informace a prohlašovat je za neodborné jen proto, že pochází od názorového odpůrce (a shodou okolností pirátského garanta). Viz Petrovo "D3 nebude tak drahá" (přitom zdrojem těch informací byl vládní dokument)*. To jsou pro mě jasné znaky zaujatosti a neochoty přemýšlet nad tím racionálně. V případě tématu D3 je to poměrně časté.

Jinak pro mě je to dost okrajové téma a klidně bych to přenechal odborníkům. Ale nerad mezi Piráty vidím takové prosazování názorů silou "argumentů".

* Z diskuze MS Jesenice - Jílové na Zulipu po jedné reportáži v ČT.
Honzo, Romanovo 90 % není 90 %:)) Prosím, přečti si, co jsem napsal....Napsal jsem, že takový "borec" nejsem, abych dokázal odhadnout, jestli by podporu schválené trasy D3 podpořilo 95 % procent obyvatel ČR (jak v TV plácnul Havlíček), ale, že by to byla většina. Ale, že neumím samozřejmně odhadnou jaká, zda by to bylo 80 %, či 90 %, že takový borec nejsem:)
To jen na okraj...:))

Zpět na „Doprava a infrastruktura“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: petr_syrovy, Agent DZ a 0 hostů