Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Pokud straně můžete a chcete nabídnout jakoukoliv pomoc, nestyďte se napsat.

Moderátor: Odbor - personalni

Pravidla fóra
Pokud můžete nabídnout jakoukoliv podporu či pomoc, pište.
gabrielcz
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 1
Registrován: 06 kvě 2019, 14:03
Profese: IT specialista
Kontaktovat uživatele:

Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od gabrielcz »

Ahoj piráti, kolegové a příznivci.

Nevím jestli Vám tím pomůžu, nicméně, pokud ne možná by jste byli ochotní pomoc Vy nám postiženým.

Sepsal jsem petici, snad i zábavnou formou. Dejte mi kdyžtak vědět. Bych bych rád, pokud se Vám moje petice zdá logická, srozumitelná a zábavná, aby jste ji nasdíleli, co nejvíce lidem. Já bohužel neumím moc oslovovat lidi.

https://www.petice.com/petice_proti_dis ... _etzce_lid

Moc Vám děkuji za jakoukoliv podporu.
Autista Gabriel

Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 4224
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 15855 poděkování
Dostal poděkování: 3018 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od Robert.Magni »

gabrielcz píše:
21 dub 2020, 22:14
Ahoj piráti, kolegové a příznivci.

Nevím jestli Vám tím pomůžu, nicméně, pokud ne možná by jste byli ochotní pomoc Vy nám postiženým.

Sepsal jsem petici, snad i zábavnou formou. Dejte mi kdyžtak vědět. Bych bych rád, pokud se Vám moje petice zdá logická, srozumitelná a zábavná, aby jste ji nasdíleli, co nejvíce lidem. Já bohužel neumím moc oslovovat lidi.

https://www.petice.com/petice_proti_dis ... _etzce_lid

Moc Vám děkuji za jakoukoliv podporu.
Autista Gabriel
Nepochopil jsem ,oč jde.
Že Lídl se v ČR chová jako prase ovšem vím,však jsem se s Lídlem i nedávno soudil...
Ale tvůj kotník s tím souvisí jak ? Co po Lídlu vlastně chceš,co udělal špatně ? Co měl udělat jinak ?
Tedy proč jsi jim vlastně psal ?
Robert Magni
[email protected]
704051696
799796575
Rokycansko

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 22008
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 29785 poděkování
Dostal poděkování: 23193 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Imho chce po Lidlu záznam z bezpečnostní kamery, aby mohl zranění doložit své pojišťovně (nikoliv něco požadovat po Lidlu)
Ale jist si taky nejsem.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Robert.Magni
člen RP, AO, PO, ZO, FT; člen AO OlK, vedoucí MRT Demokracie
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj|Profil|fb| Tel: 776635258
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“[1]

Uživatelský avatar
Martin.Kucera
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 14771
Registrován: 23 dub 2009, 16:41
Profese: nakladatel
Dal poděkování: 2260 poděkování
Dostal poděkování: 27331 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od Martin.Kucera »

Vojtech.Pikal píše:
22 dub 2020, 14:08
Imho chce po Lidlu záznam z bezpečnostní kamery, aby mohl zranění doložit své pojišťovně (nikoliv něco požadovat po Lidlu)
Myslíš pojišťovně, u níž má pojištění odpovědnosti za škodu (či jak se tomu říká)? Vidíš, to mě nenapadlo.
Protože zdravotní pojišťovně doufám ne, nebo snad napravení vymknutého kotníku hradí pojišťovna jen někdy, v závislosti na příčině?
tel.: +420 778 702 711; (NEPIŠTE MI NA FACEBOOKU, TÉMĚŘ TAM NECHODÍM)
Jak jednoduchý by byl svět, kdybychom četli a dělali věci hned správně. :) -- Lucie Spáčilová

Uživatelský avatar
Robert.Magni
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 4224
Registrován: 18 led 2013, 17:08
Profese: dělník
Bydliště: Břasy 264,okr.Rokycany
Dal poděkování: 15855 poděkování
Dostal poděkování: 3018 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od Robert.Magni »

Záznam z kamery mu stejně snad dát nesmí,ne ?
A pro pojištovnu by měl stačit papír od doktora,jelikož nejde o pracovní úraz.
Nevím,proto z petice přesně nechápu,k čemu má petice být.
Z ničeho nevidím tu diskriminaci ZTP o které ta petice je.
Robert Magni
[email protected]
704051696
799796575
Rokycansko

gabrielcze
Návštěvník – není člen Pirátů

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od gabrielcze »

Ahoj, petici momentálně upravujeme. Moje pracovnice pro "rozvoj osobnosti" jim teď poslala dopis, takže čekáme na odpověď. Petici jsem psal já a potřebuje technické úpravy, které zde zmiňujete. Jsem autista - přesněji AS - středně funkční. Je fajn, že bojujete za LGBT komunitu, kterou jsem součástí, ale já jsem díky svému postižení ani nedostal adekvátního vzdělání vzhledem k mé inteligenci.

Mým cílem není někoho poškodit, ani společnost Lidl. Jen chceme mít stejně rovné příležitosti a sami víte, že tohle by se za západními hranicemi řešilo jinak.

Určeno pro:
Lidl Česká republika v.o.s,
Nárožní 1359/11, 158 00 Praha 5
IČ: 26178541
V Praze 5.5.2020
Žádost o dodatečné sepsání protokolu o škodní události
Žádám o dodatečné sepsání protokolu o škodní události, která se stala mému klientovi Gabrielu
Melenovi na prodejně OC Opatovská Praha 4 dne 9.4.2020. Vlivem pádu zboží z regálu si můj klient
zranil kotník a druhý den po úrazu se projevilo i zranění kolene druhé nohy. Stále je v léčení na EUC
Klinice.
Gabriel Melena je autista. Má Aspergerův syndrom se středně těžkou mírou symptomatiky. Jeho
problémy jsou vázány na komunikaci zasahující především osobní kontakt. Autisté obecně mají
neurodiverzní myšlení s jiným pohledem na svět. Pravidla obvyklá ve společnosti často neznají
a nechápou.Často se setkávají s nepochopením od společnosti, protože na nich na první pohled žádný
handikep není vidět, což vede k preventivním projevům v jejich chování, které mohou být druhými
chápaná jako útok. Okolní svět je pro ně složitý a každá cesta z bezpečí domova je pro ně stresující
a tím je snížena jejich schopnost adekvátně reagovat. Proto pan Melena nezareagoval standardně, jak
se očekává od běžného občana a opustil prodejnu bez nahlášení události.
Prosím, pomozte mu pěstovat důvěru ve spravedlnost světa, ohleduplnost a celkovou lidskost.
Vyzývám vás ke společenské odpovědnosti, ke které se hlásíte na svých stránkách a žádám o dodatečné
sepsání protokolu o škodní události, která se mému klientovi v prostorách prodejny Lidl stala. Jako
důkaz předkládám mailovou reakci na doručený formulář (v příloze této žádosti), který Gabriel Melena
zaslal bezprostředně po incidentu z domova, kde se cítil již bezpečně, přes rozhraní webové prezentace
na doméně www.lidl.cz
Děkuji ******************

-------- Přeposlaná zpráva --------
Předmět: Reference #405768007: LIDL
Datum: Sat, 11 Apr 2020 11:16:39 +0200 (CEST)
Od: [email protected]
Komu: [email protected]
Dobrý den, pane Meleno,
děkujeme za Váš e-mail z 9.4.2020.
Žádáme Vás o informaci, zda jste událost nahlásit na prodejně a zda s Vámi byl sepsán formulář o
škodě.
Odpovědi na Vaše nejčastější dotazy naleznete pod tímto odkazem: https://informace-prozakazniky.
lidl.cz/SelfServiceCZ/s/
Přejeme Vám příjemný den.
S pozdravem
**************************
Zákaznický servis
Tel.: 800 115 435
Web: www.lidl.cz/kontakt
Lidl Česká republika v.o.s, Nárožní 1359/11, 158 00 Praha 5, IČ: 26178541
Statutární orgán: Lidl Holding s.r.o.
Registrace: Obchodní rejstřík Městského soudu v Praze, oddíl A, vložka 42824

*******************************

Víte už to bylo řešeno i přes policii a pan policajt co mě kontaktoval byl velmi milý... Zavolal jim tam a tvrdili mu, že žádnou žádost o zachování záznamu nemají.

Snažím se pořád být člen Vaší politické strany ale jediné co jsem zatím dostal je tričko a plakátová reklama na volby, kterou jsem pověsil na lodžii.

Nemusím se Vám přece radit, jak se stát velkou politickou strannou. Diskriminace je obrovský problém a Vy se jej bojíte. Taky jsem díky Babišovi společně s babičkou a dědou dostal přidáno na důchodě, jenže mi si aspoň uvědomujeme, že ty peníze se musí od/z něčeho sebrat.

Gabriel

Uživatelský avatar
Vojtech.Pikal
Republikové předsednictvo
Příspěvky: 22008
Registrován: 19 srp 2010, 23:45
Profese: poslanec, informatik
Bydliště: Olomouc
Dal poděkování: 29785 poděkování
Dostal poděkování: 23193 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od Vojtech.Pikal »

Děkuji za doplnění informací, teď už je to věřím srozumitelné.
Dejte vědět, až bude petice upravena aby se mohla dít k podpoře.

Jinak co se členství týče, asi bych zkusil doporučit nalodění - https://nalodeni.pirati.cz/ a nebo si dohledat místní sdružení v místě bydliště a obrátit se na jeho vedení.
KAadý pirát má email ve tvaru [email protected]
Tito uživatelé poděkovali autorovi Vojtech.Pikal za příspěvek:
Robert.Magni
člen RP, AO, PO, ZO, FT; člen AO OlK, vedoucí MRT Demokracie
místopředseda sněmovny a poslanec za Olomoucký kraj|Profil|fb| Tel: 776635258
„Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To je trestem za neochotu podílet se na politice.“[1]

Uživatelský avatar
vit.krizka
Příznivec Pirátů – Jihomoravský kraj
Příspěvky: 6
Registrován: 26 dub 2020, 18:58
Profese: advokát
Bydliště: Brno
Dal poděkování: 8 poděkování
Dostal poděkování: 20 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Petice proti diskriminujícímu jednání obchodního řetězce Lidl

Příspěvek od vit.krizka »

Ahoj, Gabrieli,

pokud chceš po LIDLu záznam z bezpečnostní kamery, měl bys vědět následující. Ono už je možná na tuhle radu pozdě (pokud byl záznam již smazán), ale třeba se bude hodit pro příště, anebo někomu jinému, :)

Provoz kamerového systému v obchodě je zpracováním osobních údajů. Podle čl. 15 odst. 1 nařízení GPDR má subjekt údajů (to jsi Ty jako zaznamenaná osoba) právo získat od správce (tedy LIDLu) potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají (daná nahrávka), jsou či nejsou zpracovávány (zda vůbec byla pořízena), a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům (získat nahrávku - ostatní lidé na ní budou anonymizováni).

Právo na přístup k osobním údajům tedy zahrnuje rovněž možnost získat nahrávku, na které jsi zachycen. Můžeš se na LIDL obrátit s žádostí podle čl. 15 nařízení GDPR. LIDL by také měl plnit informační povinnost dle čl. 13 a 14 GDPR. Měl by návštěvníky vhodnou formou informovat o kamerách v prodejně a jejich účelu. Za vhodnou formu se dle čl. 12 GDPR považuje zpravidla plnění informační povinnosti na webu (v textu tzv. Zásad ochrany osobních údajů) a umístěním cedulky "Tento prostor je monitorován za účelem xxx. Více informací naleznete na xxx".

Pro zajímavost jsem koukl na web LIDLu. V Zásadách ochrany osobních údajů, což je vlastně ona informační povinnost dle čl. 13 a 14 GDPR společnost LIDL uvádí, že monitoruje (kamerami) pouze smluvní partnery (např. při dodávkách zboží). O kamerách v nákupní části prodejny tam nic není. Nevylučuji, že LIDL plní tuto povinnost vyvěšením informací o kamerových systémech přímo na prodejně či např. v prodejním řádu (takový postup by byl rovněž považován za vhodný dle čl. 12 GDPR). Mohl by ses informovat u vedení příslušné prodejny. Odpovědět Ti musí ve lhůtě jednoho měsíce.

LIDL také uvádí (ve stejných Zásadách), že "Ačkoliv se společnost Lidl snaží takovým situacím předcházet a v co možná nejvyšší míře je omezit, dochází v určitých případech k situacím, kdy může v souvislosti s prodejem výrobků vzniknout zákazníkům společnosti Lidl určitá škoda (jde například o škodu způsobenou vadnými výrobky nebo o škodu, kterou zákazníci utrpí na některé z prodejen společnosti Lidl).

V rámci řešení škodní události musí společnost Lidl zpracovávat osobní údaje poškozených osob, svědků a škůdců, a to min. v rozsahu identifikačních a kontaktních osobních údajů, údajů o způsobené škodě a dalších nezbytných souvisejících údajů.

Účel zpracování Vašich osobních údajů v tomto případě spočívá ve vyřešení škodní události, tj. objasnění škodního průběhu, identifikaci škůdce, stanovení výše škody a případné náhrady škody.

Právní důvod zpracování Vašich osobních údajů společností Lidl pak spočívá v:
- plnění právní povinnosti spočívající v náhradě způsobené škody, pokud bude společnost Lidl za škodu odpovědná (čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR);
- oprávněných zájmech společnosti Lidl na náhradu škody, která ji byla způsobena (čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR).

S ohledem na právní důvody zpracování Vašich osobních údajů se tak jedná o zpracování, které není vázané na Váš souhlas, jakožto subjektu údajů.

Společnost Lidl bude Vaše osobní údaje zpracovávat pro výše uvedený účel po dobu nezbytně nutnou k jeho dosažení, pokud nevznikne potřeba je zpracovávat pro jiné účely (např. pro potřeby soudního řízení, tj. pro další oprávněné zájmy společnosti Lidl)."

Společnost LIDL zde neplní informační povinnost řádně, protože nevíme, jaké údaje za tímto účelem (řešení škodních událostí) společnost skutečně zpracovává, tedy zda se jedná o vizuální záznamy a po jakou dobu jsou uchovány. Můžeš rovněž požádat o tyto informace, a to obecně, anebo i ve vztahu ke konkrétní prodejně týkající se Tvého případu.

Úřad pro ochranu osobních údajů v minulosti již šetřil (ovšem před účinností GDPR), zda kamery v LIDLu jsou v pořádku (po právu). Po provedení testu proporcionality dospěl ÚOOÚ k závěru, že pokud slouží ke svému účelu (tím je ochrana majetku a bezpečnosti osob), pak je LIDL může využívat. V dané prodejně měl LIDL nastavenu smyčku záznamu na 14 dnů. Šetření bylo zastaveno, protože LIDL v dané věci zkoumal zneužití kamer pro pracovněprávní účely. To se tehdy nezjistilo.

LIDL je skutečně Velký bratr, a proto se neboj se jim ozvat. Samotného by mě zajímalo, jak bude na žádost o přístup k osobním údajům, popř. žádost o informace o kamerách na určité prodejně reagovat. Hodně štěstí.

Víťa
Tito uživatelé poděkovali autorovi vit.krizka za příspěvky (celkem 3):
Robert.Magni, Vojtech.Pikal, Petr.Springinsfeld

Zpět na „Chci pomoci s...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 1 host