Piráti a energetika

Moderátor: Resortni tym PrumyslObchod

Uživatelský avatar
Michael.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3556
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, podnikatel v oboru telekomu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2584 poděkování
Dostal poděkování: 6033 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti a energetika

Příspěvek od Michael.Polak »

Vit.Jurasek píše:
04 úno 2019, 18:35
- vznikne síť rychlonabíječek, které rozkolísají síť
- ČEZ začne účtovat kromě objemu proudu i proudové skoky (imho drobná úprava elektroměru)
- rychlonabíječky si pořídí vyrovnávací baterie, aby snížily cenu odebrané elektřiny
- ČEZ přes "chytré sítě" (nepamatuju si jak se to jmenuje ofiko) bude prodávat špičkový proud za pakatel (variabilní verze nočního proudu)
- rychlonabíječky budou (dobrovolně) využívat levnějšího proudu na doplňování vyrovnávacích baterií a decentralizovaně tím stabilizují síť
- decentralizovaně stabilizovaná síť snese větší zapojení chaoticky obnovitelných zdrojů
Já nabízím jednodušší scénář - nabíječky pro "dlouhodobě" zaparkované elektromobily, které poskytnou svůj souhlas s využitím své baterie pro balancování sítě. Typicky, když někdo dojede elektromobilem např. na P+R parkoviště (aby se vyhnul dopravní zácpě v centru, která tam bude tak jako tak), tak bude celý den zaparkovaný a zapojený do nabíječky. Pokud bude auto zapojené v tomto režimu, kdy byde známý minimální počet hodin, kdy je baterie k dispozici, tak na konci cyklu může být nabité zdarma (výměnou za to, že prvních několik hodin je baterie k dispozici jako vyrovnávací zdroj).

Představuju si to tak, že u těch parkovacích stojanů s dobíjecími zásuvkami (nemusí jít o rychlonabíječky) si majitel auta právě zvolí, zda tam stojí v režimu krátkodobého stání a co nejrychlejšího dobíjení (za to se mu strhne nějaký kredit) - a nebo zda tam to auto odstavil na minimální, předem známý počet hodin. V tom případě bude jeho baterie po dobu nějkaých n-2 hodin využita pro balancování špiček v síti, a teprve třeba během posledních 2 hodin před odjezdem se pak dobije (a v závislost na poměru času, po kterou baterie byla k dispozici vs. jejímu počátečnímu stavu může být dobíjení klidně zdarma - ve skutečnosti si dovedu představit, že lidi, kteří by baterii elektromobilu "pronajímali" rozvedné síti dostatečně dlouhou dobu, by v krajním případě měli náklady na vlastnictví elektromobilu z velké části pokryté... nejen cenu energie, která je celkově nízká, ale v podstatě by tím pokryli i část pořizovacích nákladů)

Má to svojí logiku, protože Li baterie mají největší životnost při dobití mezi cca 40 až 60% kapacity. Tedy udržovat elektromobil zaparkovaný připravený celý den s baterií nabitou na 100% neprospívá životnosti baterie - na tohle začínají přicházet i výrobci mobilů a pracovat s tím např. pokud telefon necháte přes noc zapojený v nabíječce (je to čistě záležitost řídícího software).
Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 4):
Vit.Jurasek, Jan.Prokop, Zbynek.Janoska, Ren123
604 282398 | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | bývalý člen RV za CF | člen MS Praha 6 | neaktivní člen TO ! maloburžoazní centrista

Uživatelský avatar
Ladislav.Koubek
Člen KS Praha
Příspěvky: 111
Registrován: 05 říj 2017, 11:49
Profese: E-government specialista PK Piráti
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 122 poděkování
Dostal poděkování: 229 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti a energetika

Příspěvek od Ladislav.Koubek »

27. MEZINÁRODNÍ VELETRH ELEKTROTECHNIKY, ENERGETIKY, AUTOMATIZACE, KOMUNIKACE, OSVĚTLENÍ A ZABEZPEČENÍ
viz post viewtopic.php?p=609800#p609800

Uživatelský avatar
MMMonz
Příznivec Pirátů – Středočeský kraj
Příspěvky: 76
Registrován: 12 zář 2017, 20:34
Profese: Environmentalista, nadcházející diplomat
Bydliště: Benešov
Dal poděkování: 74 poděkování
Dostal poděkování: 38 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti a energetika

Příspěvek od MMMonz »

1) Energetický sektor ČR: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
2) Technicko-ekonomické aspekty energetiky: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
3) Energy Security of Asian Countries and the Russian Federation: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
4) Energy Policy of the European Union: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
5) Energiewende. Současný stav, budoucí vývoj a důsledky pro ČR: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
6) Energy Security in Central and Eastern Europe and the Operations of Russian State-Owned Energy Enterprises: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
7) Ropná politika USA. historie a výzvy: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
8) Natural Gas Market Integration in the V4 Countries: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
9) The Future of the Druzhba Pipeline as a Strategic Challenge for the Czech Republic and Poland: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
10) Unconventional Sources of Natural Gas. Development and Possible Consequences for the Central Eastern European Region: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
11) Challenges and opportunities of natural gas market integration in the Danube Region. The South-west and South-east of the region as focal: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 2/#preview
12) Diversity of gas supplies as a key precondition for an effective V4 gas market: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
13) Shale Gas in Poland and the Czech Republic. Regulation, Infrastructure and Perspectives of Cooperation: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
14) Konstruktivismus a energetická bezpečnost v mezinárodních vztazích: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
15) Energy Infrastructure and Exploration Areas. Characteristics, Relationships, and Local Acceptance: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
16) Germany’s New Role in the EU: The Future of the Berlin-Paris Axis in Terms of the Czech Foreign-Political Interests: https://munispace.muni.cz/library/catal ... 1/#preview
17) ElectricityMap: https://www.electricitymap.org/?page=ma ... H9jurzxltw
18) Energetický management pro veřejnou správu:
Příručka pro energetické manažery: https://www.mpo-efekt.cz/upload/7799f3f ... 2017_1.pdf
Moudrý má tři vlastnosti: že sám koná, co radí konati druhým, že nikdy nejedná proti spravedlnosti a že trpělivě snáší slabosti lidí kolem sebe.

KOVAR
Příznivec Pirátů – Jihočeský kraj
Příspěvky: 19
Registrován: 22 srp 2014, 10:20
Profese: architekt
Bydliště: Polní 9, 373 71 Rudolfov
Dal poděkování: 2 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Piráti a energetika

Příspěvek od KOVAR »

Je třeba vidět energetiku v souvislostech - s přírodou, s místním hospodářstvím, s veřejným zdravím i udržitelností.
Protože vývoj jde rychle dopředu, fandím těm řešením, která se dají snadno postavit a taky snadno zdemontovat nebo přemístit.

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Energetika“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 0 hostů