Město bez aut - inspirace pro ČR

Moderátoři: Vedouci resortnich tymu, Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jedu z Chebu nebo Plzně do Brna. Kudy? Přece přes Prahu. :D Přitom logičtější, při pohledu na mapu, by to bylo přes Tábor a dříve se tak jezdilo, ale dnes by ses po silnicích 1. třídy propletl snad jen v noci. Když pojedeš z Ústí n.Labem do Ostravy tak zase přes Prahu, ale nebýt Covidu, tak je to rychlejší přes Drážďany, Vratislav a Katovice. Když pojedeš do Č. Budějovic, tak jsi v háji ze všech směrů. :) A to jsem vypsal jen hlavní směry, kde bych mohl případně vlakem, ale nedej bože, kdybych chtěl do nějaké menší obce v okolí těch krajských měst. Pak to máš s přestupy na mnoho hodin a to nechceš a na kole neujedeš.

Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1378
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Hostuje: KS Středočeský kraj
Dal poděkování: 2195 poděkování
Dostal poděkování: 1544 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše: 20 črc 2021, 14:38

Jedu z Chebu nebo Plzně do Brna. Kudy? Přece přes Prahu. :D Přitom logičtější, při pohledu na mapu, by to bylo přes Tábor a dříve se tak jezdilo, ale dnes by ses po silnicích 1. třídy propletl snad jen v noci. Když pojedeš z Ústí n.Labem do Ostravy tak zase přes Prahu, ale nebýt Covidu, tak je to rychlejší přes Drážďany, Vratislav a Katovice. Když pojedeš do Č. Budějovic, tak jsi v háji ze všech směrů. :) A to jsem vypsal jen hlavní směry, kde bych mohl případně vlakem, ale nedej bože, kdybych chtěl do nějaké menší obce v okolí těch krajských měst. Pak to máš s přestupy na mnoho hodin a to nechceš a na kole neujedeš.

Jsem, jediný, kdo nepochopil, v jaké souvislosti to píšeš, anebo jsi opravdu úplně utekl od tématu do nějakého obecného vejžblebtu o ničem?

Jakože se asi budeš divit, ale z města do vesnice nebo z vesnice do vesnice občas jedu, a jakože si tyhle nedostatky docela uvědomuju, což ale neznamená, že by to jinak nešlo, ani to neznamená, že by bylo nějak extra těžké nebo nákladné to zlepšit. Nakonec, zkvalitnění síťové funkce veřejné dopravy máme zapracované v programu, v souvislosti se vším ostatním. Jako jestli tě zajímá, co ti dopraváci jakože dělaj nebo chtěj dělat, tak to je právě i řešení tady těch nefunkčností, co tu popisuješ. Víc nemám, co dodat asi...

Ony některý věci se dají vyřešit i celkem snadno, pokud se opravdu chce a pokud se jen nehledají důvody, proč něco nejde.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Ondrej.Kalis píše: 20 črc 2021, 15:41
Petr.Vileta píše: 20 črc 2021, 14:38

Jedu z Chebu nebo Plzně do Brna. Kudy? Přece přes Prahu. :D Přitom logičtější, při pohledu na mapu, by to bylo přes Tábor a dříve se tak jezdilo, ale dnes by ses po silnicích 1. třídy propletl snad jen v noci. Když pojedeš z Ústí n.Labem do Ostravy tak zase přes Prahu, ale nebýt Covidu, tak je to rychlejší přes Drážďany, Vratislav a Katovice. Když pojedeš do Č. Budějovic, tak jsi v háji ze všech směrů. :) A to jsem vypsal jen hlavní směry, kde bych mohl případně vlakem, ale nedej bože, kdybych chtěl do nějaké menší obce v okolí těch krajských měst. Pak to máš s přestupy na mnoho hodin a to nechceš a na kole neujedeš.

Jsem, jediný, kdo nepochopil, v jaké souvislosti to píšeš, anebo jsi opravdu úplně utekl od tématu do nějakého obecného vejžblebtu o ničem?

Jakože se asi budeš divit, ale z města do vesnice nebo z vesnice do vesnice občas jedu, a jakože si tyhle nedostatky docela uvědomuju, což ale neznamená, že by to jinak nešlo, ani to neznamená, že by bylo nějak extra těžké nebo nákladné to zlepšit. Nakonec, zkvalitnění síťové funkce veřejné dopravy máme zapracované v programu, v souvislosti se vším ostatním. Jako jestli tě zajímá, co ti dopraváci jakože dělaj nebo chtěj dělat, tak to je právě i řešení tady těch nefunkčností, co tu popisuješ. Víc nemám, co dodat asi...

Ony některý věci se dají vyřešit i celkem snadno, pokud se opravdu chce a pokud se jen nehledají důvody, proč něco nejde.

Mě jen zajímá, proč se tady vedou úvahy o vybudování VRT, které ještě ani nezačalo, ale k dostavění již vyprojektovaných dálnic, kde chybí posledních pár kilometrů v daném směru, se nějak nemluví. Když to přirovnám ke stavbě obytné čtvrti, tak nejdřív dostavím jeden dům, pak začnu stavět druhý, protože mám omezené finanční prostředky. Rozhodně nevybuduji základy pro 50 domů a pak si nedám rok pauzu, než našetřím. Ptám se, jestli nám jao státu a občanům postavení VRT nějak významně pomůže v osobní a nákladní dopravě, když ty dílnice budeme budovat tempem 15 km za rok.

Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1378
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Hostuje: KS Středočeský kraj
Dal poděkování: 2195 poděkování
Dostal poděkování: 1544 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Petr.Vileta píše: 20 črc 2021, 17:18

Mě jen zajímá, proč se tady vedou úvahy o vybudování VRT, které ještě ani nezačalo, ale k dostavění již vyprojektovaných dálnic, kde chybí posledních pár kilometrů v daném směru, se nějak nemluví. Když to přirovnám ke stavbě obytné čtvrti, tak nejdřív dostavím jeden dům, pak začnu stavět druhý, protože mám omezené finanční prostředky. Rozhodně nevybuduji základy pro 50 domů a pak si nedám rok pauzu, než našetřím. Ptám se, jestli nám jao státu a občanům postavení VRT nějak významně pomůže v osobní a nákladní dopravě, když ty dílnice budeme budovat tempem 15 km za rok.

Tak postupně:

1) Úvahy o stavění něčeho, co se ještě stavět nezačalo, je nutné vést, jinak se ani nikdy nezačne.

2) Když někde je dálnice potřebná a chybí posledních pár km (by mě fakt zajímalo, kde to je, možná tak D1 u Přerova), tak asi není logické ji nedostavět, tudíž asi určitě je v souladu s programem a racionálním přístupem v přípravě pokračovat. V programu není nic o tom, že by se dálnice už nestavěly. Je tam něco o koncepčním přístupu k celé dopravě, o přehodnocení některých projektů apod.

3) Že se něco dělalo x let ještě neznamená, že je to dobře. Pokud je mi známo, Piráti nejsou konzervativní strana, právě naopak prosazujeme inovativní přístup s ohledem na fakta a aktuální poznatky. Takže nevím, proč bych měl brát ohled na argument ,,už se to tak dělalo". Nehledě na fakt, že ,,dálnice jsou vyprojektované" je velmi obecné tvrzení. Osobně bych považoval za vyprojektovanou dálnici, která má aspoň dokumentaci pro územní rozhodnutí. Což zdaleka není všechno, co vidíš někde v plánech. A i když dokumentace existuje, ne vždy je beze změny použitelná.

4) VRT se nebudou stavět per partes, protože na rozdíl od dálnice by takové etapy většinou neměly smysl. Respektive, rozestavěné úseky musí být nutně mnohem delší než v případě dálnic, kde se to rozsekává z nejrůznějších důvodů (hlavně teda kvůli procesu přípravy). Zase výhodou postupu per partes u dálnic je možnost postavit dřív něco, co je úspěšně povolené a to, co drhne nechat na později (ale asi bych se měl bavit o horizontu třeba jednotek let, ne víc).

5) VRT velmi zásadně pomohou celému systému veřejné dopravy, a to nejen v těch dlouhých relacích (a to i když přestupuješ, protože zkrátka podstatnou část cesty ujedeš o dost rychleji), ale taky v meziregionální a regionální dopravě, kdy dojde k uvolnění kapacity stávajících tratí pro vlaky, které se tam dnes nevejdou. Nevím, jestli o tom máš přehled, ale většina naší páteřní železniční sítě je přetížená. Pokud dopravní systém postavíš na kostře z rychlé a spolehlivé železnice s krátkým intervalem, tak už to samo o sobě může celou VHD posunout o level výš.

6) Nákladním dopravcům to také pomůže, protože aktuálně mají právě nákladní dopravci velký problém s omezenou kapacitou stávajících tratí. Reálně pokud chceš dostat nákladní dopravu na železnici, tak tu železnici nejdřív musíš zkapacitnit. Dneska tam nepřesuneš už skoro nic navíc.

Zkráceně: Stavět železnice dává smysl. A nikdo neříká, že se nebude stavět už žádná dálnice.

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Kde dostavět dálnici je pěkně vidět z téhle mapy https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/do ... 47ab5f122/
a rozhodně by se republice ulevilo, kdyby existovala dálnice Hradec Králové - Olomouc a ještě lépe protaženo až do Liberce. Jedna dálnice podélně republikou je prostě málo.

Také České Budějovice jsou "zapomenuté město" a tamnímu podnikání by velice prospěla existence dálnice. Po železnici mohou dojíždět případní vzdálenější zaměstnanci, ale rozhodně tam nebude cestovat většina zboží. Momentálně je to pomalejší a dokonce dražší než kamiony. Změní to VRT?

Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
Uživatelský avatar
Ondrej.Kalis
Člen KS Praha
Příspěvky: 1378
Registrován: 26 říj 2017, 09:26
Profese: dopravní inženýr
Bydliště: Praha 9
Hostuje: KS Středočeský kraj
Dal poděkování: 2195 poděkování
Dostal poděkování: 1544 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Ondrej.Kalis »

Milej Petře, D35 není nějakejch pár km, ale rozhodně D35 nepatří mezi adepty na vyřazení, krom toho, že má logiku, se taky už dostává do docela vysokého stupně přípravy (většina úseků má územko a některé mají blízko ke stavebku). Budějice budou napojené rozestavěnou D4 v kombinaci se 4pruhem I/20, ta D4 se aktuálně staví na PPP a můžeme si o něm myslet cokoliv, ale v tuhle chvíli už to stát prakticky nemá v rukách a stavbu nezastaví nikdo, pokud teda nekrachne ta stavební firma nebo tak něco...

A ke tvému odkazu na mapu. Petře, příprava dálničních staveb je nějaký dost dlouhý proces, dost taky stojí a tak. Ty dálnice v mapě jsou všechny ve velmi pokročilé fázi a zastavil by je asi jedině sebevrah. Uvažovat má smysl o tom, co není zdaleka tak pokročilé. Nevím, co na tom nechápeš. :twisted:

OFFTOPICKdyž to shrnu, ošíváš se tady proti tomu, že Piráti směřují ke stavění menšího počtu dálnic ve prospěch jiných potřebných dopravních investic, a když se tě někdo zeptá konkrétně, tak vytáhneš stavby, který nikdo rušit neplánuje, dokonce to třeba ani skoro nejde.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Ondrej.Kalis za příspěvek:
Michael.Polak

Vedoucí KET doprava Středočeský kraj. Místopředseda KET doprava Praha.

Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 396
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 153 poděkování
Dostal poděkování: 330 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

  • Pařížská dopravní revoluce pokračuje. Na většině území mohou auta jezdit nově jen 30 km/h
    Město si od omezení slibuje zvýšení bezpečnosti, opatření má podle průzkumu veřejného mínění většinovou podporu obyvatel.

    Speciálně pro některé si dovolím citovat: Deník Le Parisien upozornil, že snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel metropole. Ukázal to nedávný průzkum agentury IFOP.
    https://zdopravy.cz/parizska-dopravni-r ... m-h-90522/

Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
Josef.Ulehla
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Vileta »

Petr.Kubik píše: 03 zář 2021, 13:08
  • Pařížská dopravní revoluce pokračuje. Na většině území mohou auta jezdit nově jen 30 km/h
    Město si od omezení slibuje zvýšení bezpečnosti, opatření má podle průzkumu veřejného mínění většinovou podporu obyvatel.

    Speciálně pro některé si dovolím citovat: Deník Le Parisien upozornil, že snížení rychlosti podporuje přes 60 procent obyvatel metropole. Ukázal to nedávný průzkum agentury IFOP.
    https://zdopravy.cz/parizska-dopravni-r ... m-h-90522/

„Snížit rychlost znamená také snížit počet vážných nehod (mezi auty a chodci),„ uvedl náměstek pařížské starostky David Belliard.

https://en.wikipedia.org/wiki/David_Belliard
od Zeleného se nic jiného čekat nedá. :roll: Snížením rychlosti na nulu by se dosáhlo úplného zamezení vzniku nehod zaviněných auty. :lol:

Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 396
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 153 poděkování
Dostal poděkování: 330 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Petr.Kubik »

Praha 6 zavádí první ulici, kam nesmí před začátkem školy auta
Zavedení takzvané školní ulice v Česku není příliš běžné, existuje ale už například v Praze 20, Říčanech, Kadani a Nymburce. Rozšířené je však v řadě evropských měst, v Paříži například velkou část ulic před školami proměnili na trvalé pěší zóny.

https://zdopravy.cz/praha-6-zavadi-prvn ... uta-91509/

OFFTOPICStarosta Prahy 6 je z TOP 09... :mrgreen:

Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Kubik za příspěvek:
Michael.Polak
"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3929
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2955 poděkování
Dostal poděkování: 6926 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Město bez aut - inspirace pro ČR

Příspěvek od Michael.Polak »

Mě přijde praštěné, jak u nás před školou ráno a odpoledne stojí spousty aut, které vykládají a nakládají děti, které musí do školy autem, aby je cestou pěšky nezajelo auto (bohužel na Bělohorské se to nezřídka stávalo, teď je v tom místě výrazné sklidnění...)

604 282398 | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | bývalý člen RV za CF | člen MS Praha 6 | neaktivní člen TO ! maloburžoazní centrista

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“