Cyklistika nemá mít prioritu

Moderátoři: Vedouci resortnich tymu, Resortni tym Doprava

Pravidla fóra
Vítejte ve fóru resortního týmu Doprava a logistika. Kalendář akcí a další informace najdete na internetové stránce týmu.
Uživatelský avatar
Roman.Kucera
Příspěvky: 15166
Registrován: 14 zář 2010, 10:04
Profese: IT
Bydliště: Praha, Letná
Dal poděkování: 10650 poděkování
Dostal poděkování: 19988 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Roman.Kucera »

Cyklista automobilistovi cestu pochopitelně zacpává

Pirátem se člověk nestává, pirátem se rodí!
Uživatelský avatar
Petr.Kubik
Příznivec Pirátů – Praha
Příspěvky: 396
Registrován: 09 říj 2018, 12:52
Profese: strojvedoucí
Bydliště: Břežany II
Dal poděkování: 153 poděkování
Dostal poděkování: 330 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Petr.Kubik »

@Ondra.kl Nechápeš. Nebyla to původně reakce na tebe.

"I am chaos. I am hell. I am on two wheels, and you are on four, and that makes me different, and that makes me an asshole. I am not in a car. I am an enemy."

I Am A Cyclist, And I Am Here To Fuck You Up - Kelly Catchpole, July 27th 2015, link.
Uživatelský avatar
Jan.Mares
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 456
Registrován: 14 srp 2017, 19:48
Profese: Student, Sběrač funkcí
Dal poděkování: 170 poděkování
Dostal poděkování: 1064 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Jan.Mares »

Roman.Kucera píše: 13 říj 2021, 23:47

Cyklista automobilistovi cestu pochopitelně zacpává

pokud jedou po stejný cestě, pokud ta není dost široká a pokud náhodou řidič nepřesedne na kolo.

Jenda_
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 22
Registrován: 11 úno 2018, 04:52
Profese: vývojář a admin
Dal poděkování: 1 poděkování
Dostal poděkování: 12 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Jenda_ »

Petr.Vileta píše: 13 říj 2021, 21:25
Jenda_ píše: 13 říj 2021, 20:08

Však v pohodě, jenom teda střet nastává v okamžiku, kdy ostatním začne vadit, že jim cizí možnost volby pouští výfuky do nosu a zacpává ulice.

A jaký bude váš argument, až tu bude jako v Norsku drtivá většina elektromobilů? :?

Pak ty výfuky samozřejmě platit nebudou a já si velice oddechnu, protože z života ve městě nebudu mít zničené zdraví. Zůstane jen to zacpávání, což je jako mrzuté, ale není to tak strašné. Proč to píšete tímhle tónem?

Btw. v Norsku není drtivá většina elektromobilů, to jsou jen nově prodaná auta. Uběhne ještě mnoho let než přestanou jezdit ta stávající fosilní. V ČR to bude tak za 20 let (5-10 let než se sem ten norský trend rozšíří + 10-15 let na obměnu většiny vozového parku).

Jan.Mares píše: 14 říj 2021, 00:45
Roman.Kucera píše: 13 říj 2021, 23:47

Cyklista automobilistovi cestu pochopitelně zacpává

pokud jedou po stejný cestě, pokud ta není dost široká a pokud náhodou řidič nepřesedne na kolo.

Ano, ale takových cest je - minimálně v Praze - docela dost. A s povinným bočním odstupem při předjíždění - pokud se nebude kompletně ignorovat - to bude ještě horší. Přitom na mnoha z nich je to vyloženě nedomyšlenost při stavbě nebo dokonce jen špatně nakreslené čáry (e.g. 1, 2, 3).

Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jenda_ píše: 14 říj 2021, 03:01
Petr.Vileta píše: 13 říj 2021, 21:25

A jaký bude váš argument, až tu bude jako v Norsku drtivá většina elektromobilů? :?

Pak ty výfuky samozřejmě platit nebudou a já si velice oddechnu, protože z života ve městě nebudu mít zničené zdraví. Zůstane jen to zacpávání, což je jako mrzuté, ale není to tak strašné. Proč to píšete tímhle tónem?

Už dnes potkávám argumenty, že vlastně nejde až tak o ty zplodiny, ale hlavně o zacpaná města a že by města měla být bez aut. :roll: Město bez aut je podle mého jedna obrovská vesnice. :roll: Sice se tam lidé navzájem neznají jako na vsi, sice je tam divadlo a spousta obchodů, ale když musím z Motola do Strašnic mastnou tyčí, nebo na kole, nebo pěšky, tak je to velice nepohodlné a velice pomalé. Praha je tedy extrém, ale ve většině krajských měst si motoristé umí najít rychle průjezdnou cestu z jednoho předměstí do jiného, které je většinou o polovinu času rychlejší než MHD+pěšky a o 1/3 než na kole, byť nejkratší možnou trasou.. Tedy dokud jim to nejrůznější zastánci zelené ideologie, nebo zdravého životního stylu neznepříjemní. Ostatně oni už i v tom Norsku přemýšlí, že jednou zdaní i elektroauta, která dnes mají nejrůznější daňová a jiná zvýhodnění.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Petr.Vileta za příspěvek:
vojtechstraka
Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
vojtechstraka
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 11
Registrován: 11 říj 2021, 20:25
Dal poděkování: 6 poděkování
Dostal poděkování: 14 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od vojtechstraka »

Michael.Polak píše: 13 říj 2021, 21:15
vojtechstraka píše: 13 říj 2021, 19:40

Problém je, že kolo objektivně to co je v životě zdaleka nejcennější - tedy čas - ten většinou nešetří.

Klasický kolo rozjedou na rychlost, která stojí za zmínku, jen sportovci. Ale elektrokolo v Praze a okolí čas objektivně šetří: jezdí 25 km/h, ale z kopce samozřejmě neomezeně. Tramvaj jezdí po Praze průměrně 22 km/h. Autem se člověk dostane v závislosti na dopravních zácpách, ty ale na kole/elektrokole obvykle objede.

Stejně tam trasu, kterou jezdím předmětským vlakem (na chatu) ujedu MHD + vlak za hodinu (nebo 65-70 min), na elektrokole velmi zhruba taky. Je to části dané tím, že bydlím na místě se špatnou dopravní obslužností vůči nádraží, ale o tom to právě je: na kole/elektrokole si člověk nejoptimálnější trasu prostě najde...

Je pravda, že kolo není příjemné v každém počasí. Ale čas překvapivě na velké části tras - zejména kde je MHD s přestupem - docela šetří (a do metra si člověk kolo vzít může...)

Já jezdím vozem nejčastěji 30-50km/h, a s maximálním úsilím v časech, kdy zácpy nejsou. Do śpiček jezdí pouze idioti a bohužel i lidé, kteří z nějakého důvodu musí. Většina dalších cest po Praze je po magistrále nebo po okruhu, kde je rychlost ještě vyšší km/h. Když vozím člena rodiny z Vinohrad do nemocnice Motol, tak jsem tam ráno mimo špičku dveře-dveře za 15minut.

Delší dobu jsem žil v NL, kde jsem kolo samozřejmě používal a vím velmi dobře, jaké to je, když kolo běžně používá většina populace. Tedy tuto zkušenost mám, stejně jako nejsem odpůrce cyklistiky. Přesto po Praze na kole jezdit nechci a těch důvodů je mnoho.

Pokud se kolo stane PŘIROZENĚ lepší alternativou k autu nebo MHD, tak o něm samozřejmě začnu uvažovat. A tím přirozeně myslím to, že se nebude autodoprava cílenými omezeními stávat záměrně neefektivní a nedostupnou.

Tito uživatelé poděkovali autorovi vojtechstraka za příspěvek:
Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Jan.Mares
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 456
Registrován: 14 srp 2017, 19:48
Profese: Student, Sběrač funkcí
Dal poděkování: 170 poděkování
Dostal poděkování: 1064 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Jan.Mares »

"PŘIROZENĚ" v dopravním inženýrství a v dopravní politice už vůbec neexistuje. To je od počátku oblast, která je plná toho "sociálního inženýrství", co tu všichni nesnášej. Už z principu věci, že se jezdí po silnic z A do B a nemůže někdo jen tak sjet ze silnice a jet třeba někde po poli. Stejně tak regulujeme jak rychle někdo jezdí, v čem, jak musí být nasvícen atp.

Stejně tak třeba rozhodnutí zbourat podstatnou část historické Prahy, včetně nádraží, které by bylo dnes památkově chráněné, aby se postavilo obrovské dopravní dílo - Magistrála - bylo aktem sociálního inženýrství. Možná nejbrutálnější sociální inženýrství od založení Nového Města.

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Mares za příspěvek:
Michael.Polak
Uživatelský avatar
Petr.Vileta
Člen KS Plzeňský kraj
Příspěvky: 31248
Registrován: 22 črc 2009, 18:12
Profese: Celkem Spokojený Důchodce
Bydliště: Plzeň 2
Dal poděkování: 31452 poděkování
Dostal poděkování: 26533 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Petr.Vileta »

Jan.Mares píše: 14 říj 2021, 16:26

Stejně tak regulujeme jak rychle někdo jezdí, v čem, jak musí být nasvícen atp.

Tedy kromě cáklistů, kteří na to pečou. Večer v 19:30 (už je solidní tma) se po silnici motá cáklista s červenou blikačkou vzadu, ale bez blikačky vepředu. Naší ulicí, jednosměrkou s třicítkou, běžně projíždí cáklisti v protisměru (ne, není tu dodatková tabulka) a odhaduji že pod 50 nejedou (je to z kopce).

Starodávná výstavba našich měst bohužel počítala jen s koňmi a povozy a s pěšími. Pro bicykly to už většinou těžko přestavíme.

Kumulovaný zastupitel a člen finančních výborů zastupitelstev Města Plzně a Městského obvodu Plzeň 2.
tel: 608 445 655 (odpoledne a večer)
stínový ministr švihlých nápadů a fórista
----------------------------------------
Mějme vždy na paměti: Běžný občan je až ten poslední, komu bychom chtěli něco zakazovat.
Uživatelský avatar
Jan.Mares
Člen KS Ústecký kraj
Příspěvky: 456
Registrován: 14 srp 2017, 19:48
Profese: Student, Sběrač funkcí
Dal poděkování: 170 poděkování
Dostal poděkování: 1064 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Jan.Mares »

Starodávná výstavba hlavně nepočítala s auty a už vůbec ne s SUVčky s jedním pasažérem, kvůli kterým se vozovka musí každých pár let opravovat..

Tito uživatelé poděkovali autorovi Jan.Mares za příspěvky (celkem 3):
Petr.Jedelsky, Michael.Polak, Petr.Vileta
Uživatelský avatar
Michael.Polak
Člen KS Praha
Příspěvky: 3929
Registrován: 21 dub 2009, 17:19
Profese: programátor, poskytovatel Internetu
Bydliště: Praha
Dal poděkování: 2955 poděkování
Dostal poděkování: 6926 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Cyklistika nemá mít prioritu

Příspěvek od Michael.Polak »

Roman.Kucera píše: 13 říj 2021, 23:47

Cyklista automobilistovi cestu pochopitelně zacpává

Opravdu? Můj nejčastější režim na kole po Praze je, že předjíždím dva pruhy stojící dopravní zácpy :-) a pokud náhodou někde ne (což připouštím), tak buď předjíždím stojící jeden pruh :-) a nebo teda nepředjíždím a auta mě v pohodě míjej zleva. Pokud bych náhodou překážel, tak uhnu mezi parkující auta, protože nejsem debil a nechci kazit pověst cyklistům.

Ale je fakt, že jsem víc začal jezdit na kole potom, co se z toho pro mě stalo politické téma. Protože prostě jakékoliv racionální řešení, jak nacpat víc aut do města, prostě nevidím... takže nějak tak. Ale možná by správný přístup byl prostě říct lidem, ať se na politiku vykašlou a prostě na těch kolech jezděj i bez politický podpory...

Tito uživatelé poděkovali autorovi Michael.Polak za příspěvky (celkem 2):
Petr.Kubik, Petr.Vileta
604 282398 | http://twitter.com/MxChaosP | http://twitter.com/PiratiBrevnov | http://www.pirati.cz/lide/michael_polak
zakládající člen | bývalý člen RV za CF | člen MS Praha 6 | neaktivní člen TO ! maloburžoazní centrista

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Doprava a Logistika“