Park Dukelská a mobilita

Moderátoři: PKS Jihocesky kraj, PMS Ceskobudejovicko

Pravidla fóra
  • Toto je veřejné fórum. Stanoviska nevyjadřují názor Pirátů, pokud nebyla schválena příslušnými orgány.
  • V anketách mohou hlasovat i návštěvníci bez přihlášení. Ankety proto nelze v žádném případě považovat za závazná hlasování.
  • Toto fórum je viditelné pro návštěvníky bez přihlášení. Přihlášeným uživatelům se zobrazuje pouze tehdy, pokud jsou členy místního sdružení nebo registrovanými příznivci (Obrázek Nastavit zobrazovaná fóra).
  • Moderátorem tohoto fóra je místní předsednictvo.
Cypra
Uživatel fóra – není člen Pirátů
Příspěvky: 53
Registrován: 10 pro 2018, 21:51
Profese: filosof
Dostal poděkování: 13 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Park Dukelská a mobilita

Příspěvek od Cypra » 12 říj 2019, 19:48

Park "Dukelská" se měl stát předmětem referenda: zda (vůbec) má být zachován park...Bývalou zahradu Německého domu totiž léta protíná cyklo"dálnice",takže kolaři (asi nevědomě) Parku Dukelská odjímají mnoho přirozených funkcí. Chodci (s dětmi) jsou stále v nějakém ohrožení. Je slyšet slova: pozor, (sviští) kolo. Jinak řečeno: uskočme projíždějícímu vehiklu,ač jde prvotně o pěší komunikace. Pitomci na kolech,kterých není málo,se jím prohání,ale není to ("bodovaný") přestupek. Málokdo je ochoten z kola sesednout...Nepředjímám výsledek architektonické soutěže,ale měla ji předcházet aspoň anketa na úrovni "městského obvodu",když ne referendum. Očekávám,že se nenavrhne (částečné) "oplocení" Parku Dukelská a odklonění cyklotrasy,která beztak je (spíše) slepá. Park Dukelská odhaluje absenci urbanismu v Budějicích...v přítomnosti zrenovovaná Mánesovka nekoncepčnost ukazuje: nepočítá se s kolaři v Dukelské !!!! ve velmi široké ulici !!!! Tak tahle se technokraticky řeší budoucí udržitelná mobilita. Vlastně neřeší...

Ano -- zdánlivě vznikl cyklopruh v Čechovce,ale spíše měl být v Dukelské...A navíc pruh do křižovatky v Mánesovce nechal "namalovat" někdo,kdo na kole jezdí jednou za týden a ještě v neděli... ve směru z Havlindy totiž většina aut odbočuje vpravo přes zebru na zelenou a kolařům tak auta brání projet přímo !!! Nehledě nato,že ani po renovaci křižovatky nelze na Mánesovce od nádraží jednoduše odbočit vlevo do Havlindy,protože semafor tu "chybí". Odbočování (nejspíš) bylo zachováno,ač nemuselo,ale je obtížné...když ne nebezpečné. Cyklisté jsou stále vytlačováni z městské dopravy...a tam,kde jsou dopravními úřady tolerovány,zase obtěžují chodce a pomalu ničí třeba minipark. Vždyť cyklotrasa od nádraží směřuje vlastně do parku..."Park Dukelská" se stal kolokřižovatkou...O Dukelské nelze uvažovat oděleně od Mánesovy a Lidické...nu jsou to už léta,co byl obnoven (zbytečně) široký chodník v Dukelské právě po hranici Parku. Nejsou parkovací místa pro auta i kola,ale město betonuje chodníky,bez ohledu na dobové (a budoucí) potřeby. Za renovace Mánesovky se stalo podobně: přilehlé ulice byly vy(asfaltovány)betonovány "postaru". V době,kdy míst k oddechu není nikdy dost a chodí se pěšmo městem stále míň,tak se renovují komunikace o (stejných) rozměrech jako před 30-50lety. Dojde-li na revitalizaci zeleně,pak zda to lhostejná většina ocení...kolaře a automobilisty odumírající zeleň okolo nepálí...Budoucnost Parku Dukelská bude i budoucností mobility v jihočeské metropoli. Zatím mnohé ukazuje,že bude docházet k nesmyslné separaci kolařů od automobilové dopravy,včetně pruhů MHD.

Uživatelský avatar
Josef.Spak
Krajské předsednictvo
Příspěvky: 639
Registrován: 24 zář 2017, 23:50
Profese: Programátor
Bydliště: České Budějovice
Dal poděkování: 1265 poděkování
Dostal poděkování: 693 poděkování
Kontaktovat uživatele:

Re: Park Dukelská a mobilita

Příspěvek od Josef.Spak » 12 říj 2019, 20:49

Doporučuji prohlédnout si ten vítězný projekt před psaním dlouhého komentáře.
Tito uživatelé poděkovali autorovi Josef.Spak za příspěvek:
Dan.Lestina

Rychlá odpověď

   
Odpovědět

Zpět na „Českobudějovicko“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Agent DZ a 0 hostů