navrhuji svolat jednání Krajského fóra Praha o následujícím usnesení:
Odůvodnění:
Dopravní podnik má velké personální potíže. Ačkoliv to donedávna oficiálně popíral, chybí mu stovky řidičů, požádal proto organizátora dopravy ROPID o omezení výkonů v autobusové dopravě. ROPID na to navrhl, aby se DPP vzdal dvou až tří linek, které by předal soukromým dopravcům. Tyto konkrétní dopravce ROPID zajistil. Následně by na tyto linky proběhlo otevřené výběrové řízení. DPP však takové řešení striktně odmítl a požaduje škrty spojů, kterými denně jezdí tisíce cestujících. Více informací ve stručném videu: https://metrobus.cz/video/proc-dpp-omezuje-dopravu
Nepovažuji za správné, aby si dopravce, který není schopen plnit své závazky, diktoval, že musí být omezena veřejná doprava, když existují jiní dopravci, kteří tyto spoje mohou zajistit. Proto by tyto výkony měly být předány těm, kdo projeví zájem a poté vysoutěženy - proto navrhuji bod 1.
Bod 2 navrhuji na základě ankety, která od května běží na Krajském fóru: viewtopic.php?f=349&t=47196
V této anketě hlasovalo přes 10 % členů a jednoznačně se vyjádřili, že linky autobusů by měly být buď soutěženy všechny nebo by se měl alespoň zvýšit podíl soutěží. Přesto zastupitelé v tomto směru dosud neučinili nic, ani se k anketě na fóru nevyjádřili. Jako členovi mi tento přístup k názoru členů strany přijde u Pirátů velmi nevhodný.
Dále podotýkám, že transparentní výběrová řízení jsou jedním ze základních kamenů pirátské politiky, proto nechápu, jak je možné, že je požadujeme jen selektivně. Je snad někdo z nás napojený na skupiny těžící z neefektivnosti a netransparentnosti DPP? Není? Tak jaký je důvod, že jsem neslyšel jediné vyjádření, že Piráti chtějí soutěžit autobusy?
Požadavek na výběrová řízení je například v dlouhodobém programu zde: https://www.pirati.cz/program/dlouhodob ... rganizace/
Bod 3 navrhuji: a) Proto, že stávající situace, kdy jeden z dopravců má výrazně mírnější podmínky než ostatní, je silně diskriminační. b) Proto, že mírnější podmínky pro DPP silně negativně dopadají na dopravu a v důsledku toho i na cestující (kteří např. nemají aktuální informace o zpoždění, protože DPP na rozdíl od ostatních nemá smluvní povinnost je poskytovat do společného systému).
Bod 4 navrhuji proto, že letos končí smlouva uzavřená v roce 2009 Pavlem Bémem, jež způsobuje část již popsaných problémů. Přestože jsem na to na fóru upozorňoval již v červenci, dosud se mi nedostalo ani reakce od zastupitelů. Smlouvu i další souvislosti naleznete zde: viewtopic.php?f=751&t=47928
Bod 5 navrhuji proto, že Piráti se kasají zejména otevřeností a komunikací s veřejnosti. Přesto se veřejnost dovídá o připravovaných změnách v dopravě, které mohou ovlivnit jejich každodenní život, až na poslední chvíli, kdy je téměř nelze zastavit.

Bod 6 navrhuji proto, že Piráti by měli rozhodovat vždy na základě co nejkvalitnějších odborných podkladů, a to ať jsou třeba v opozici, ale v koalici dvojnásob. Nikdo z pirátských zastupitelů nemá dopravní vzdělání nebo praxi v oboru, přesto je KET téměř nevyužívaný. O řešených tématech se velmi často dovídá až z médií, a když s nimi chce pracovat, protože nejsou řešena ideálně, většinou je mu pouze odpovězeno, proč to má být právě takto. Pokud členové KET považují téma za skutečně zásadní, často jim nezbývá než založit členský podnět, jako tomu bylo v případě přejmenování PID. Jako tomu je nyní u soutěží na autobusy, nebo v případě nevhodného řešení tramvají na Václavském náměstí (resp. absenci pěší zóny), kontroverzní lanovky do Bohnic místo nezbytné tramvaje, velmi pochybného parkoviště P+R v centru města na Smíchově, které sem jen přivede více aut...
Proto vás, vážené krajské fórum, prosím o podporu hlasování o tomto členském podnětu!
Návrh usnesení je cíleně členěn do 6 bodů, aby bylo možné případně schválit pouze některé z nich, případně o některých bodech jednat samostatně.
Velice děkuji za váš čas a zájem o dopravu. Děláme to pro naše prostředí, kde žijeme i pro naše děti!